image

Musíme poctivě pracovat a soustředit se na basket - burcuje po první přípravě trenér Fousek

08.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 954
vytvořeno 08.06.2014, upraveno 08.06.2014

První zápasovou prověrku v přípravě na domácí světový šampionát mají za sebou české basketbalistky do 17 let. V Jičíně se třikrát utkaly se svými o rok staršími reprezentačními kolegyněmi. Jednou nad nimi dokázaly zvítězit a dvakrát odešly poražené.

 

Na závěr soustředění v Nové Pace si vicemistryně Evropy do 16 let z loňského roku zajely třikrát do Jičína k soubojům s českou reprezentací do 18 let. Hned v prvním utkání na své starší kolegyně dokázaly vyzrát a zvítězily 72:67. V sobotu a v neděli se pak radovaly svěřenkyně Jiřího Bárty.

 

„Nemyslím si, že by ten první zápas byl v něčem jiný. Všechny tři byly dlouho vyrovnané. V tom prvním utkání měla osmnáctka špatné procento trestných hodů, jinak by možná zvítězila i v něm,“ přemítal nad vstupem do herní přípravy před MS trenér družstva Richard Fousek. Nabízel také důvod, proč to v dalších dvou utkáních nevyšlo: „Ve druhém jsme vyhráli poločas, ve třetím jsme vedli po třech čtvrtinách. Nedokázali jsme ale naší hru praktikovat po celý zápas, měli jsme výpadky v koncentraci.“

 

Krátce po třetím utkání pochválil Fousek hru, se kterou se jeho svěřenkyně musely v Jičíně popasovat: „Chtěl bych ocenit výkon osmnáctky. My jim děkujeme za možnost odehrát tři zápasy. To, že jsme dvakrát prohráli, není překvapením. Mají osm hráček, které hrají v ŽBL. U nás některé občas nastoupí v 1. lize. Ta připravenost je jinde. Osmnáctka navíc hrála hezký basketbal, rychlé protiútoky a výborně bránila.“

 

Všechna tři utkání měla podobný průběh. Ve vyrovnaných prvních třech čtvrtinách se oba celky střídaly ve vedení a o vítězi tak zpravidla rozhodovalo až závěrečné klání. Výsledky naznačují, že i letos by mohly svěřenkyně trenéra Richarda Fouska stavět na obraně. Ve dvou utkáních totiž dokázaly starší a zkušenější soupeřky udržet pod 70 body. Přesto našel trenér ve hře hodně chyb.

 

„Byly to pro nás prospěšné zápasy a doufám, že nám otevřely oči. Odkryly totiž nedostatky, které máme. Vloni jsme se opírali o kolektivní pojetí, obranu a rychlý protiútok. Tuto hru nejsme schopni momentálně produkovat. Hrajeme příliš individuálně. Snad je to dané tím, že jsme týden po kondičním soustředění. Působili jsme unaveně, hráčky byli těžké a pomalé,“ nebyl trenér s úvodním vystoupením hráček spokojený.

 

Do startu světového šampionátu sedmnáctiletých, který propukne 28. června v Klatovech a Plzni, už se české basketbalistky utkají pouze se stejně starými soupeřkami. A čeká je pořádný mix stylů. Za týden se ve Zlíně postaví evropské basketbalové škole reprezentované Francií. Pak už se přesunou do Klatov. Zde se nejprve seznámí s americkým stylem v podání Brazílie a generálka na MS je naplánovaná na 25. června v utkání proti Japonsku.

 

„Není příjemné prohrávat, ale pokud ty porážky k něčemu budou, dobře že přišly teď. Doufám, že si teď odpočineme a vše si srovnáme v hlavě. Výkon byl až příliš uvolněný, nebylo tam soustředění a nadrženost na hru. Nechali jsme se rozptýlit nebasketbalovými aktivitami, které souvisí s tím, že hrajeme MS doma. Musíme se vrátit k poctivé práci, soustředit se na basket a nenechat se rozptylovat,“ vyhlásil hlavní úkol do zbytku přípravy Richard Fousek.

 

Výsledky zápasů s českou reprezentací do 18 let

06.06.2014

Česká republika U17 - Česká republika U18 72:67 (20:21; 42:35; 51:52)

 

07.06.2014

Česká republika U17 - Česká republika U18 58:75 (13:19; 34:32; 44:52)

 

08.06.2014

Česká republika U17 - Česká republika U18 55:65 (16:16; 30:32; 48:42)

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR