image

Muži U16 byli blízko, nakonec ale zůstávají v divizi B

31.08.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1009
vytvořeno 31.08.2014, upraveno 31.08.2014

Čeští basketbalisté do 16 let skončili na Mistrovství Evropy těsně pod vrcholem, kterým byl návrat do divize A. Po dobré první polovině šampionátu přišly v jeho závěru tři porážky, které rozhodly o tom, že Češi budou příští rok potřetí za sebou hrát v divizi B.

 

Muži_U16_2014Tým pod vedením trenéra Petera Bálinta přitom několikrát ukázal svoji psychickou odolnost. Na správnou cestu ho nasměrovalo otočení vývoje prvního utkání na šampionátu proti Bulharsku. Po vysokém vítězství nad Irskem pak přišla dvě utkání s odlišným průběhem, ale stejným jednobodovým vítězstvím zajištěným poslední střelou utkání.

 

Nejprve se Češi postavili Nizozemsku. V takřka celém utkání prohrávali, až na výjimečných 16 vteřin ve třetí čtvrtině. Také do závěrečných vteřin šli v nevýhodné pozici, ale pět vteřin před koncem utkání byl při pokusu za tři body faulován František Váňa, který následně proměnil všechny trestné hody a zajistil tak českým barvám vítězství. Svoji neporazitelnost pak Češi hájili v posledním utkání skupiny proti Maďarsku a zažili opačný scénář než o den dříve. Celé utkání byli o pár bodů napřed, ale těsně před koncem se do vedení dostal soupeř. Tentokrát to byl Martin Nábělek, kdo pět vteřin před koncem skóroval a získal pro Čechy další jednobodové vítězství.

 

Mladí čeští basketbalisté uspěli ještě v prvním utkání osmifinálové skupiny proti Rakousku a definitivně si tak zajistili postup do semifinále. Ze čtveřice semifinálových účastníků si vstupenku do divize A pro příští rok zajistila hned trojice týmů. Černý Petr zbyl bohužel na české reprezentanty. Rozhodly o tom tři porážky v řadě. Ta první přišla ještě v osmifinálové skupině od Černé Hory a znamenala, že soupeřem pro semifinále bude Izrael.

 

V semifinálovém utkání Češi ztráceli takřka v celém průběhu zápasu. O lepší výsledek a šanci na vítězství je připravila špatná úspěšnost střelby trestných hodů (33/16 – 48,5%) a 20 ztracených míčů oproti devíti izraelským. Porážka sice byla nepříjemná, ale nemusela ještě nic znamenat směrem k postupovým nadějím. Stále zbýval poslední zápas šampionátu, jehož vítěz se mohl radovat ze vstupenky mezi evropskou elitu.

 

V rozhodujícím zápase šampionátu se ale v lepší formě prezentovala Anglie. Ani jednou nepustila český výběr do vedení a jistě tak směřovala vstříc divizi A. V jejím dresu zářil Carl Wheatle, autor double-double za 13 bodů a 17 doskoků. Také díky němu Angličané přeskákali český tým v poměru 60:39. Sen o postupu se tak rozplynul a nečeká než čekat na příští rok a na třetí pokus o návrat mezi evropskou elitu. Věřme, že bude úspěšný. Letos chyběl opravdu krůček.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR