image

Muži U16 prohráli ve finále ME s Chorvatskem

07.08.2011 - Martin Peterka
počet přečtení: 596
vytvořeno 08.08.2011, upraveno 08.08.2011

Česká republika – Chorvatsko 57:67 (19:22; 29:41; 39:53)

Body: Peterka 21, Šoula 11, Kouřil 10, Dedek 6, Slanina 3, Rubeš, Svoboda a Šoukal po 2 – Hezonja 21, Zganec 11, Jukic a Bosnjak po 8

TH: 13/8 – 9/5

Trojky: 3 - 6

Doskoky: 44 - 45

Fauly: 14 - 19

Asistence: 9 – 11

Diváci: 5 085

 

Čeští basketbalisté tentokráte v ČEZ Areně nenechali na začátku soupeře utéct do většího vedení. Naopak to byli oni, kdo byl v prvních chvílích zápasu lepším týmem. Celou první desetiminutovku se skóre přelévalo ze strany na stranu. Byl k vidění hezký útočný basketbal. České obraně dělal největší problémy tradičně Mario Hezonja. Závěr první desetiminutovky vyšel lépe Chorvatům, kteří tak získali minimální náskok.

 

První pětiminutovka druhé čtvrtiny českému týmu hrubě nevyšla. Trápení v útoku zapříčiněné nízkou úspěšností střelby znamenalo pouhé dva body. Češi se dostali pod tlak, byla na nich vidět nervozita. Velké množství ztrát při přihrávkách posílalo Chorvaty do rychlých protiútoků. Když navíc Hezonja přidal další neuvěřitelné střely, přehouplo se vedení Chorvatů hodně přes deset bodů. Češi zabojovali v obraně a snažili se Chorvaty co nejvíce přibrzdit. Konečně padla i nějaká střela v útoku. Češi se snažili, ale zatím nepřicházelo to, co je zdobilo například v úspěšném semifinále – jistá střelba.

 

Podobný průběh měla i třetí čtvrtina. Češi se trápili v útoku a Chorvaté taženi svým nejlepším hráčem byli naopak velmi efektivní. První český koš zaznamenal až po třech minutách hry Martin Peterka. Chorvaté řádili také na útočném doskoku, kde dokázali vydolovat velké množství zdánlivě ztracených míčů. Naštěstí se pak čeští reprezentanti dokázali vyrovnat svému soupeři a nedovolili mu jít na větší než dvacetibodové vedení. Úsek od stavu 29:49 dokázali do konce čtvrtiny vyhrát o šest bodů.

 

Poslední čtvrtina turnaje ukázala, že Češi jsou bojovníci. Snažili se ještě zdramatizovat zápas, aby potěšili návštěvu, která je na mládežnický basketbal nevídaná. Chorvaté sice na začátku trefili dvě rychlé trojky, ale Češi se vzepřeli osudu a stáhli fantastickým výkonem svoji ztrátu pouze na šest bodů. Pak už ale bylo vidět, že docházejí síly. Chorvaté si však jedinečnou šanci na zisk titulu vzít nedali. Češi tak na domácím Mistrovství Evropy vybojovali stříbrné medaile, což je úspěch, ve který před šampionátem tajně doufal jen velký optimista.

 

Petr Treml: „Pro kluky to byl skvělý zážitek, zahrát si finále mistrovství Evropy před 5000 diváky. To pro ně byla odměna za celých těch minulých deset dní. Škoda, že jsme neudělali ten poslední krok. Selhala nám střelba, nikoliv však srdce a bojovnost. Dokázali jsme zdramatizovat zápas, což slouží ke cti našim hráčům. Sice jsme prohráli, ale můžeme odejít se vztyčenou hlavou. Dnes nás porazil basketbalově lepší tým. Stříbrná medaile je skvělá. Věřím, že pro některé hráče to byl první krok na startu jejich kariéry.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR