image

Muži U20 na ME zabojují o play-off

13.07.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 873
vytvořeno 13.07.2015, upraveno 13.07.2015

Čeští basketbalisté do 20 let zatím navazují na svém výkony z přípravy i na evropském šampionátu. V základní skupině nestačili pouze v úvodním zápase na Španělsko. Další tři střetnutí ale zvládli a postoupili do osmifinálové skupiny. Po 11 letech.

 

Naposledy se český tým do 20 let ze základní skupiny probojoval do dalších bojů v roce 2004 na domácí palubovce v Brně. „Samozřejmě jsme rádi, že jsme postoupili a podařilo se přetavit výsledky z přípravy do základního cíle, kterým byla záchrana. Aspoň my trenéři ale zároveň doufáme, že tenhle postup nebude konečná stanice,“ je do dalších bojů odhodlaný asistent trenéra Petra Czudka Ladislav Sokolovský a zároveň připomíná důležitost postupu ze skupiny, kdy letos z divize A sestupuje sedm týmů. To už Čechům nehrozí.

 

Mladí reprezentanti drtí své soupeře především na útočné polovině. Vždyť česká ofenziva produkující v průměru 79,5 je druhou nejlepší hned za Srbskem. „V přípravě snažili zaměřit hlavně na obranu. (zasměje se) A je to opravdu dost zajímavé, protože útoku se nějak extrémně nevěnujeme. Spoléháme spíš na to, že většina hráčů má velice dobré individuální a herní kvality, dovedou zahrát 1 na 1 i pick and roll a trenéry k tomu ani tolik nepotřebují,“ usmívá se Sokolovský.

 

„Navíc je to hodně podpořené tím, že v týmu jsou až na nějakou malou výjimku všichni včetně pivotů střelci za tři, což je určitá paralela s Opavou. Sami hráči to o sobě ví, a když kolem nich jsou při nájezdu dva tři obránci, rádi to vyhodí ven. Ví, že z toho pak může být koš a sami to tak chtějí,“ chválí své svěřence za týmové pojetí hry.

 

Po úvodní porážce od Španělů vyzráli Češi postupně na Ukrajinu, Polsko a Rusko. V základní skupině obsadili druhé místo a do další fáze si s sebou berou po jedné prohře i výhře. Utkání s Ukrajinou Češi definitivně zlomili na začátku druhého poločasu a zápas s Ruskem museli dokonce ve druhé dvacetiminutovce otáček z dvojciferného deficitu. Oproti soupeřům však mají jednu podstatnou výhodu – širokou rotaci.

 

„Hrajeme ve větším počtu lidí než další týmy. Většina jich má tři čtyři hlavní hráče kolem 30 minut a únava se v tom zdejším vedru v průběhu zápasu nasčítává. My to směřujeme k tomu, abychom byli v posledních čtvrtinách daleko aktivnější, rychlejší dopředu a agresivnější v obraně,“ nechal do kuchyně nahlédnout Sokolovský.

 

Výkony národního týmu se opírají o úspěšný ročník hráčů narozených v roce 1995, pro které je letošník rok posledním v mládežnických kategoriích. Tým pak vhodně doplňují i hráči o rok mladší: „Ročník ´95 je za poslední období jedním z vůbec nejúspěšnějších. Byl druhý na Evropě kadetů před čtyřmi roky a prošel si i dvěma mistrovstvími světa. Hodně si tak věří, což u Čechů nebývá obvyklé. A tyhle pětadevadesátky teď byly doplněny ještě o některé další hráče.“

 

V osmifinálové skupině, který dnes startuje, čekají na české basketbalisty Turci, Litevci a Němci. „Karty jsou rozdané. S sebou máme jednu výhru a startujeme z děleného třetího místa. Chceme jít co nejdál, soupeře už jsme si tu při zápasech nakoukali, ale je to tak, že můžeme třikrát vyhrát i prohrát. Dá se s nimi hrát, ale nám to třeba nemusí padat, nebo nás soupeři mohou překvapit. Přesto doufám a věřím, že nějakou výhru ještě získáme. Hlavně musí chtít hráči a zatím to vypadá, že chtějí,“ cítí Sokolovský uvnitř týmu touhu po úspěchu.

 

Do osmifinále vstupují Češi utkáním s Litvou (14:15), zítra je čeká Turecko (18:15) a ve středu Německo (18:15). Do play-off postoupí čtyři nejlepší celky ze šestičlenné skupiny.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR