image

Muži U20: Velký obrat znamená první místo ve skupině

17.07.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 734
vytvořeno 17.07.2016, upraveno 17.07.2016

Tohle se moc nečekalo. Čeští basketbalisté do 20 let mají po dvou zápasech v základní skupině ME jisté první místo a dva dny mohou vyhlížet soupeře pro osmifinále, které rozhodne o úspěchu a neúspěchu na šampionátu. Rozhodly o tom dosavadní výsledky ve skupině D a především pak dnešní výhra nad Švédskem, která se však vůbec nerodila lehce.

 

Oba celky vstupovaly do dnešního utkání se včerejší výhrou v zádech. Zatímco Češi překvapivě přehráli Itálii, jejich dnešní soupeř si poradil s Belgií. Vzhledem k tomu, že Italová v brzce odpoledním zápase porazili Belgii, věděli Češi, že případná výhra by jim jistě zajistila první místo ve skupině a papírově nejschůdnějšího soupeře pro osmifinále.

 

Švédi vyrukovali na české mladíky se zónovou obranou a ta dokázala včera velmi efektivní českou ofenzivu přibrzdit. Svěřenci Petra Czudka pálili za tři body, ale dlouho jejich střely nemohly najít cíl. Vždyť také dlouho na českém kontě svítily pouhé tři body, na konci čtvrtiny jen sedm. To soupeř byl mnohem efektivnější.

 

„Abych pravdu řekl, tak se zónou jsme počítali. Před zápasem jsme si jí rozebírali na videu a věděli, co na ní máme hrát. Bohužel provedení taktických výkonů bylo zvlášť na začátku špatné. Postupně se to ale zlepšili a byli jsme schopní se proti zóně prosadit a několikrát i lehce skórovat,“ oddechl si druhý nejlepší střelec českého týmu Filip Kroutil.

 

Češi ztráceli už 19 bodů a zdálo se, že soupeř hraje ve velké pohodě. „Dokud nezahouká poslední siréna zápasu, tak vždy věřím, že se zápas dá i za velmi nepřívětivého stavu vyhrát. A dnešek toho byl důkazem,“ nepřestával smýšlet pozitivně autor 14 bodů, z toho čtyř trojek. A měl pravdu.

 

Trojka Chaloupky a pak rychlý protiútok udělaly hrozivou ztrátu hratelnější. Češi se dostali zpět do hry a v poločase ztráceli už jen deset bodů. Bylo tak jasné, že vstup do druhé půle může být rozhodující. Svěřenci Petra Czudka si ho pohlídali na útočné, ale i obranné polovině. Celkem totiž za 17 minut druhé a třetí čtvrtiny inkasovali pouhých 12 bodů. Tentokrát fungovala česká zóna.

 

„Myslím, že na soupeře začal působit tlak, protože jsme proměňovali jak volné, tak i střely z kategorie těch těžších. Svojí část úspěchu na tom samozřejmě má i častá změna obranných systémů a zvýšená agresivita všech hráčů,“ všiml si nejužitečnější český hráč.

 

Češi se poprvé v zápase ujali vedení a nyní to byli oni, kdo diktoval tempo hry. Důležité bylo, že omezili ztráty. Za první čtvrtinu jich spáchali sedm, za zbytek zápasu už jen čtyři další. Také vyrovnali hru na doskoku. V poslední čtvrtině už si své vedení hlídali a i díky trojkové palbě v závěru nepustili už Švédy do hry.

 

Byl to bláznivý zápas. Češi vypálili celkem 41 pokusů za tři body, ze kterých jich 13 proměnili. Za dva body měli 29 pokusů. Nic to ale nemění na tom, že po druhém vítězství teď budou velmi bedlivě sledovat vývoj ve skupině C. Čtvrtý tým jim bude soupeřem pro osmifinále.

 

„Ještě nás čeká jeden zápas ve skupině, na který se také budeme muset připravit. Nerad bych, abychom usnuli na vavřínech a pak to podle toho vypadalo. Chceme opět vyhrát! Samozřejmě je však příjemné vědět, že do osmifinále vstoupíme z nejlepší pozice,“ nechce Kroutil ani na chvíli polevit v koncentraci.

 

Česká republika - Švédsko 67:61 (7:22; 23:33; 44:41)

Svoboda 22, Kroutil 14, Potoček 9, Chaloupka 7, Puršl 5, Půlpán 4, Dragoun, Jokl a Roub po 2, Mareš, Klímek a Sehnal 0 - Drammeh 25, Brandmark 10, Andersson 7

TH: 11/8 - 12/7

Trojky: 13 - 4

Doskoky: 45 - 44

Zisky: 6 - 5

Ztráty: 11 - 13

Asistence: 17 - 6

Fauly: 19 - 16

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR