image

MVP Hausknechtová: Teď mám medaili, na hodinky se dostane

28.02.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 857
vytvořeno 28.02.2017, upraveno 28.02.2017

Když v pohárovém finále sázela trojku za trojkou, její hra, střelba i příjmení poutaly stále větší pozornost. Ale kdo to vlastně je, ta Jana Hausknechtová? Čtyřiadvacetiletá 180 vysoká guardka, podle udávané váhy lehká jako papír, až do konce sezony 2013/14 vydatně zahřívala lavičku Hradeckých lvic. V ročníku 2010/11 u jejího jména vyskočilo 114 minut odehraných v ŽBL, sezonu nato 168, pak 150. V sezoně 2013/14 neodehrála nic, za další rok pouhých 36 minut a v minulé sezoně se protloukala první ligou v dresu Tišnova s průměrem 11 bodů za 24 minut. Až letos dostala v brněnském Handicapu první větší příležitost na nejvyšší ligové scéně, kde má dosud u pasu průměr 7 bodů za 21 minut.

Její produkce v pohárovém Nilfisk FINAL 4, kde se obsadila do role senzační top skórerky nových šampionek, byla tak doslova ohlušující explozí. V semifinále naložila Trutnovu 19 bodů za 30 minut a ve finále, které rozhodla, šla ještě o štok výš - 26 bodů za 36 minut! Trojky na turnaji měla 13/6, trestné hody 9/9. Její - i podle trenéra dosud nevelké – sebevědomí tak dostalo mocnou injekci, navíc se zlatou ražbou v podobě trofeje pro MVP FINAL 4.

Jano, teď, pár minut po skončení finále, stále ještě nevycházíte z údivu?
Nevycházím. A asi ještě chvíli z údivu vycházet nebudu.

Slyšela jste během pozápasového rozhovoru pro televizi, že jste byla zvolena MVP?
To jsem zjistila až potom. A bylo to nádherné. Nejdůležitější je ale vítězství, ocenění pro MVP bylo jen takovým „dodatkem“.

Šlo by si všechno tohle představit v sobotu, den před turnajem?
Těžko říct. Nebylo to lehké. Doufaly jsme, že Trutnov porazíme a ve finále už to bylo… Chtěly jsme KP potrápit a hrozně moc vyhrát, už proto, že jsme hrály doma. A nakonec to dopadlo. A MVP? To by mě nenapadlo nikdy. Musím za to moc poděkovat holkám, které mě v útoku výborně nacházely. Bez nich by se to určitě nestalo.

Jak přerod z hráčky, na kterou v Hradci několik sezon nezbývalo místo, až do role MVP FINAL 4 prožíváte?
Je to celé super. Na začátku sezony to nebylo lehké, protože jsem přišla z první ligy, kde taková úroveň nebyla. Přizpůsobování probíhalo složitě, ale doufám, že jsem se už trochu adaptovala. Snad je to i vidět. Ještě v Hradci jsem tu minutáž nedostávala a tady jsem ráda, že důvěru trenéra mám. Je to výborný pocit.

Spíš to ale vypadá, že ta adaptace na nejvyšší domácí scénu proběhla docela rychle.
Zase tak rychle ne. Trvalo mi půlku sezony, než jsem se do toho pořádně dostala. Finále jsem možná malinko rozhodla, ale bez holek by to určitě nešlo. Jsem ráda, že mi to vyšlo, i když tam byly okamžiky, které by být nemusely (zjevná narážka na 6 ztrát).

Kdo na vás v Handicapu dosud nejvíc pracoval? Hlavní trenér Viktor Pruša, nyní již asistent Jan Bobrovský, anebo specialistka na perimetrové hráčky Hana Horáková?
Podíl na tom mají všichni. A třeba před finále mi hodně pomohlo, že jsme šly na „kryo“ (terapie extrémního chladu působícího na organismus). To bylo výborné, protože mráz léčí.

To je poměrně překvapivý tah – jít do ledu pár hodin před takovým zápasem. Obvykle se chodí až po výkonu, nebo ne?
Nám to poradil náš fyzioterapeut, ještě nám k tomu přidal řepný koncentrát a ten byl taky výborný. Osobně bych řekla, že bez toho ledu by to ve finále bylo horší.

Kdy jste při basketbalu osobně zažila takovou atmosféru, která určitě předčila i vyvrcholení poháru mužů?
Naposledy jsem něco takového zažila v Hradci, kde chodila taky narvaná hala, ale tam jsem nedostávala tolik minut a na hřišti si to nemohla tak užít. Musím říct, že je výborné hrát před takovým publikem a chci fanouškům hrozně moc poděkovat. Byli skvělí, a to na obou stranách.

Když skoro nebyl slyšet klakson konce útoku nebo zapískání rozhodčích, jak se v tom hrálo a komunikovalo?
Nebylo to lehké. Musely jsme na sebe ještě víc mluvit, víc koukat, kde kdo stojí, muselo zaznít i víc ostřejších výrazů, abychom se dokřičely na spoluhráčku, ale zvládly jsme to.

Vy jste ale v té vřavě po každé ze svých čtyř trojek vypadala nebývale klidně, jako by to byla samozřejmost. Taková jste vždycky?
Ne, to určitě ne. Samozřejmost to nebyla, nějaké trojky mi taky nepadly, což mě mrzelo, ale pořád jsem si říkala, že to tam jednou padnout musí. Holky mi ale hlavně vytvářely volné pozice, většinou jsem na trojce byla dost sama.

Jakými zbraněmi jste na favorita chtěly vyzrát?
Hlavně bojovností, protože jsme věděly, že Královo Pole je na tom líp. Má cizinky, ale my se semkly, bojovaly jedna za druhou a daly jsme je.

Nebyla to ale jen bojovnost. V útoku vaše hra byla dost dobře organizovaná a v první půli jste chodily do koše, kudy jste chtěly…
Za to jsme rády. Máme hrozně dobré podkošové hráčky, které si umějí velmi dobře najít prostor a my zvenku jim pomáháme.

Už jste si stihla prohlédnout odměnu pro MVP - luxusní hodinky Lotus? Jak se vám budou nosit?
Ještě jsem je nestihla prozkoumat. Jsem ráda, že mám na krku medaili a na hodinky se ještě dostane.

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR