image

MVP Nečas: Když se do toho fanoušci opřeli, vypadalo to, že jich je osm tisíc

22.02.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 722
vytvořeno 22.02.2015, upraveno 22.02.2015

V semifinále s Brnem se ještě zahříval. Ve finále však už bylo jasné, že povede svůj tým za vítězstvím jako pravý vojevůdce. Již za stavu 14-6 měl na kontě 6 bodů a udával svým Orlům tón. Spoustakrát ležel v utkání na zemi a nastavoval své tělo všude, kde bylo třeba. A jako vždy svým nenápadným stylem dirigoval a burcoval mužstvo. Vítěznou titulovou bitvu Hyundai Final-4 s Děčínem končil na 10 bodech, 8 doskocích a 3 ziscích. Především za svůj univerzální výkon byl prostějovský tmelič Radek Nečas zvolen MVP turnaje, který pro Orly bude mít už navždy přívlastek historický.

 

Radku, po 9 letech není vítězem Českého poháru Nymburk, ale jiný tým. Jaký je to pocit, že jste to právě vy?

Před 9 lety jsme právě s Prostějovem porazili v semifinále Nymburk, ale tehdy nám to s titulem bohužel nevyšlo, když nás ve finále spláchl Nový Jičín. Dneska jsme si už od začátku zápasu šli za svým a prostě jsme to doklepali. (smích)

 

Další z osobního pohledu skvělá věc je, že budete už navždy podepsán pod historicky první trofejí Prostějova.

Takhle tam budeme zapsaní všichni hráči. A jaké to je osobně? Neberu to jako zadostiučinění, ale letos ta šance byla prostě obrovská. My jsme ovšem po nepřesvědčivém semifinálovém výkonu, kdy jsme se trápili s Brnem, začali špatně i finále. Hodně jsme ztráceli, nedávali jsme trestné hody. V druhé půlce jsme se ale chytli pár lehkými koši, naopak Děčín nějaké střely nedal, dostal se do křeče a my jsme zápas v exhibičním tempu dohráli do konce.

 

Stihli jste si během hry užít i parádní atmosféru finále, včetně produkce kotle vašich tifosi?

Hala Rosnička byla nakonec ideálně vybraná. Byli tu bubeníci obou táborů, a když všichni spustili, vypadalo to, jako by tu bylo osm tisíc lidí. Fandilo se celou dobu, což bylo super, jak v semifinále s Brnem, tak ve finále, a celé hlediště se v podstatě zaplnilo. Myslím, že pro ty, co fandili nám, to byl příjemně strávený večer.

 

Které byly hlavní klíče k vašemu finálovému úspěchu?

Jednoznačně to byla obrana, kterou jsme ve druhé půli ještě zlepšili. Na rovinu si ale musíme říct, že Děčín nedával hodně otevřených střel, což nám hrálo do karet. My jsme naopak místo předržování začali pohybovat balonem, jak máme, nacházeli volné spoluhráče a dávali jednoduché koše. Tím děčínská obrana, která je založena na výpomocích, nevěděla, kam dřív skočit. A nám to v tu chvíli šlo.

 

Tušíte, kolikrát jste ve finále - coby nejstarší muž týmu - skončil na zemi?

Párkrát to asi bylo, ale jak říkají trenéři: Balon na zemi, hráč na zemi. Já nad tím nepřemýšlím, jestli mi je deset nebo padesát, prostě pokud tam je míč, někdo tam musí ležet, a jestli to jsem já, nebo někdo jiný, je jedno. Zatím se nerozpadám, musím zaklepat, že držím pohromadě. Když tak pak vezmu návleky jako Péťa Benda, budu ofačovanej jako malej golemek a budu padat dál.

 

Bylo tohle finále hodně tvrdé?

Zpočátku obrany byly vyztužené, ale v druhé půlce jsme Děčín rozebrali a už věděl, že nás nemůže zlomit. Ta tvrdost už pak trochu vymizela.

 

Vy jste byl zvolen MVP Final-4, nicméně Hráčem trofejové bitvy byl ve třetí čtvrtině fantastický Dylan Talley. Souhlasíte?

Anglická královna se neptá na průběh. Kdo dostal pohár?! (smích) Ne, Dylan dal důležité koše - trojky, nájezdy, koše s faulem a byl naší energií, kterou jsme potřebovali v té třetí čtvrtce, jak v obraně, tak v útoku.

 

Byla vedle zisku první trofeje pro klub vaším hlavním hnacím motorem poslední domácí porážka s Děčínem v lize?

Jak už jsem předesílal před Final-4, tenhle turnaj je specifická soutěž o jednom zápase. V pátek jsme se třásli ve třetí čtvrtce o výsledek s Brnem, které pak v utkání o třetí místo porazilo Pardubice. Co bylo v sezoně, nehraje roli. Je to o momentální formě, kterou jsme ve finále měli my.

 

A zásadní otázka: Kde budete slavit?

Pojedeme do Prostějova a tam něco vymyslíme. V neděli máme volno, takže nějaké to "chupitos" (panáky) určitě dáme.

 

Nejbližší zápas máte ve středu shodou okolností s Brnem. Vydržíte až do té doby?

Ne, ne, ne. Dneska ale ta euforie bude obrovská, zapsali jsme se do určité historie, konečně vyhrál někdo jiný. A Prostějov vůbec poprvé. Nějaké to pivečko a šampíčko si to tak určitě zaslouží.

 

A na závěr vzkaz vašim fanouškům…

(hrozný řev) Je to doma!!!

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR