image

Na trofej se rád podívám a před domácím publikem musíme vyhrát, říká před úterní akcí Vojtěch Hruban

10.08.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 779
vytvořeno 10.08.2015, upraveno 10.08.2015

Čeští basketbalisté stále čekají v přípravě před Eurobasketem na první výhru. Všichni věří, že série čtyř porážek bude ukončena v úterý v brněnské hale Vodova, kde na lvy čeká střetnutí s Japonskem. A o motivaci je postaráno. Nejen že se jedná o jediný zápas před domácím publikem, ale navíc ho bude bedlivě sledovat Frankie, oficiální maskot Eurobasketu, který navíc s sebou přiveze ukázat trofej pro vítěze ME.

 

V úterý to bude v Brně velký basketbalový den. Od 10 hodin bude možné se na Náměstí Svobody vyfotit s trofejí pro vítěze Eurobasketu, krátce před polednem navíc dojde na setkání aktuálních reprezentantů s těmi, kteří naší zemi reprezentovali několik let zpátky a získali cenný kov na ME. "Bude tam fajnový doprovodný program, střelecké soutěže a další akce, proto - i díky pěknému počasí - věřím ve slušnou účast. Hlavně z toho důvodu, že na náměstí v centru Brna se objeví i lidé, kteří běžně s basketem nepřijdou do kontaktu," kvituje úterní akci Vojtěch Hruban.

 

Mezi sportovci koluje řada pověr o přílišné náklonnosti k trofeji ještě před začátkem samotné akce, kde se o ní bude hrát. „já na pověry moc nedám. Jestli se jí dotknu, nebo ne, myslím, nebude dělat na turnaji žádný rozdíl. A pokud budu mít tu možnost, rád se na ni podívám a klidně ji na chvíli i podržím," plánuje Patrik Auda, že si nenechá ujít příležitost.

 

Program na Náměstí Svobody doprovodí soutěže pro diváky o ceny s tématikou Eurobasketu. Pak už je na řadě jediný domácí přípravný zápas – od 17:30 proti Japonsku. „"Určitě se očekává vysoký počet diváků, protože, tuším, všechny tréninky budeme mít v hale Rosnička, ale zápas bude v hale Vodova, která má větší kapacitu. Počítá se tedy, že přijde "celé Brno". Pokud jde o náměstí, tak známí, kterým jsem o tom říkal, dojdou. I tady počítám s hojnou účastí fanoušků,“ nebojí se kovaný Brňák Auda o návštěvu. I když Brňák... Občanský průkaz na něj prozrazuje něco jiného. „Musím říct, že moje jediné spojení s Ivančicemi, je to, že jsem se v tamní porodnici narodil a mám je tak zapsané i v občance. Stalo se to proto, že mamka tam měla svého doktora, jinak jsem ale od svých prvních dnů žil v Brně. Jsem tedy Brňák jako poleno, město mám rád a je super, že teď můžu hrát doma. Pro mě osobně to hodně znamená, přijde se podívat spousta známých a já jsem z toho nadšený," ujišťuje Auda.

 

Češi v přípravě zatím čekají na výhru a nebude pro ní lepší příležitosti, než v úterý v Brně. "V přípravě nejsou vítězství zase tak super důležitá. Jistě jsou vždy fajn, ale hlavně jde o to, aby se naše hra nějak vyvíjela. Na druhou stranu před domácím publikem musíme bez diskuse vyhrát," hlásí Hruban útok na vítězství.

 

Český křídelník se snažil strhnout vítězství na českou stranu už i v druhém zápase v Německu, kde byl se 16 body (oficiální technický zápis mu přidal trojku Šiřiny) nejlepším českým střelcem. Za zápas trefil hned čtyři trojky. „V Německu mi spadnul kámen ze srdce, že mi tam konečně něco spadlo. První tři zápasy z mé strany nebyly vůbec ideální, hlavně v útoku, kde jsem se nemohl trefit a k tomu jsem měl spoustu hloupých ztrát. Takže jsem rád, že jsem konečně týmu trochu pomohl i v útoku," oddechl si Hruban.

 

"Zatím největší problém byl asi doskok, plus to, že nedokážeme hrát celých 40 minut ve stejné herní pohodě v útoku. Obrana kromě jedné čtvrtiny sem tam relativně funguje, ale útok nám ještě "hapruje". Problém je, že zatím neproměňujeme volné střely, což doufáme, že se ještě spraví. Hlavně jsme ale měli úseky s hluchými minutami, kdy jsme nedokázali dát žádný koš, a soupeř nám tam odskočil. A to se pak špatně stahuje," popsal Hruban, kde český tým zatím tlačí bota.

 

Proti Japoncům se Češi musí vybičovat k dalšímu dobrému výkonu. Tým bude kompletní včetně Pavla Pumprly. A jak se vlastně o exotickém soupeři zjišťují informace? "Zatím toho o Japoncích moc nevíme, ale je to náš jediný zápas v Česku, proto se budeme před domácím publikem snažit zahrát co nejlíp. A samozřejmě už se těšíme na první přípravnou výhru, proto do toho půjdeme naplno a nic nepodceníme. Vím jen to, že v sobotu Japonci hráli v Rakousku s domácí reprezentací (vyhráli 74-70), ale netuším, jak to dopadlo. Volala mi to moje mamka, která se tuhle informaci dozvěděla z nějaké rakouské televizní stanice. (směje se) Mamka je u nás v rodině největším špionem. Vždycky ví o všem třikrát víc než já. I během roku o naší reprezentaci zjistí všechno a pak mi to telefonuje,“ směje se Patrik Auda.

 

Více infromací k celé akci získáte zde.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR