image

Nálada v týmu je bojovná, říká den před MS trenér Fousek

27.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 783
vytvořeno 27.06.2014, upraveno 27.06.2014

Zítra začne v Plzni a Klatovech Mistrovství světa v basketbalu žen do 17 let. České basketbalistky do turnaje vstoupí z pozice vicemistryň Evropy do 16 let z loňského roku v 18 hodin utkáním proti Koree. Své zápasy v základní skupině odehrají na klatovském zimním stadionu.

 

MS_U17_beforePřesně 27 hodin před svým vstupem do světového šampionátu si české reprezentantky naposledy vyzkoušely palubovku na klatovském zimním stadionu. Zítřejší dopolední trénink už absolvují v tréninkové hale a večer vyběhnou k prvnímu ostrému zápasu.

 

„Nálada v týmu je dobrá a bojovná, ale na holkách je poznat stopa nervozity ze šampionátu před domácím publikem. Už se dozvěděly, že tady může být 1 000 lidí a to je tlak, který nezažily. Sám jsme zvědavý, jakým způsobem se s tím vyrovnají. Já jim věřím, ale nebude to jednoduché,“ je trenér Richard Fousek přesvědčený, že jeho svěřenkyně tlak domácího prostředí ustojí. Přesto přidává příklad z přípravných utkání: „Už ty přípravné zápasy ukázaly, že nás to trochu ovlivnilo a trvalo nám poločas než jsme se dokázali nastartovat.“

 

Říká se, že vstup do turnaje může být určující pro další cestu šampionátem. Trenér ale připomíná, že tým okolo kapitánky Karolíny Malečkové už zvládl i turnaje, kdy mu vstup nevyšel: „První zápas je vždycky důležitý pro klid a sebevědomí. My jsme ale vloni dvakrát uspěli na vrcholných akcích a vždy jsme úvodní zápasy prohráli. Přesto jsme dokázali zahrát dobrý výsledek. Není to nějaký fatální problém, ale vítězství je důležité pro vnitřní klid, uspokojení a pohodu do družstva.“

 

Sobotním sokem českých basketbalistek o první vítězství na světovém šampionátu bude Korea. I proto realizační tým v přípravě zvolil dva zápasy s asijskými soupeři. Dokázal porazit Čínu do 18 let i své vrstevnice z Japonska: „Doufáme, že jsme se těmito zápasy dokázali aklimatizovat a přizpůsobit asijskému stylu. Náš jednoznačný cíl je v zápase s Koreou uspět. Japonky by podle indícií měly být silnější než Korea. Nechceme ale přeceňovat výsledek přípravného utkání a ani podcenit zítřejšího soupeře.“

 

Češky se v klatovské základní skupině A kromě Korejek utkají ještě s Maďarskem a Kanadou. „Rýsuje se to tak, že vzhledem k výsledkům v přípravě by největším soupeřem ve skupině mělo být Maďarsko. Viděli jsme ale zápasy Kanaďanek a potkali je i teď před halou. Jsou to velikánské holky, silové typy. I tento zápas nebude jednoduchý. Myslím ale, že Maďarsko bude nejsilnějším soupeřem ve skupině. Alespoň pro nás,“ odhadoval trenér Fousek sílu soupeřů.

 

V nově zvoleném systému turnaje postupují všechna družstva do osmifinále, jehož výsledek rozhodne o tom, které z týmů si zahrají v Plzni o 1. - 8. místo a které v Klatovech o 9. - 16. místo. Kdo by se ale měl bít o příčky nejvyšší? „Můžeme se bavit o USA, Austrálii... V klatovské skupině by hodně nahoru mělo myslet Španělsko. Francie v přípravě porazila USA. Asi v tomto okruhu by se měli hledat největší favorité na medaile,“ tipl si trenér českého týmu krátce před turnajem.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR