image

Nilfisk FINAL 4: Sedláčková věří v týmovou chemii s krystalickým prvkem

22.02.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 459
vytvořeno 22.02.2017, upraveno 22.02.2017

Basketbalová Slavia zatím prožívá úspěšnou sezonu. Ty hlavní vrcholy, podle kterých se pak bude celý rok hodnotit, ale na pražský celek teprve čekají. Ten první přijde na řadu už o víkendu v Brně. Poprvé ve své historii budou Slávistky usilovat o medaili z Českého poháru v rámci Nilfisk FINAL 4.

 

Jednou z nejzkušenějších hráček, co se finálových pohárových bojů týče, je v kádru BLK Slavia Praha Tereza Sedláčková. Ta si navíc před dvěma lety v Ostravě vyzkoušela, jaké to je být dívkou z plakátu. Tehdy ještě jako hvězda domácí SBŠ.

 

„To jsou hezké vzpomínky. Pro všechny to byla dobrá zkušenost, i pro mě. Trošku mě ale pořád mrzí, že tam nebylo tolik fanoušků, kolik mohlo přijít,“ vrací se ve vzpomínkách proti proudu času.

 

Turnaj šesti nejlepších pohárových celků pomohl zviditelnit nejen ostravské družstvo, ale také jeho hlavní tvář. „Poznávali mě spíš sportovci. S tím, že by mě oslovil někdo z normálních lidí, jsem se nesetkala,“ culí se ostravská rodačka.

 

Před touto sezonou se však rozhodla dát svému rodnému městu vale a udělat další krok ve své basketbalové kariéře. Ten jí zavedl do Prahy, kde se podílí na zatím úspěšné sezoně Slavie. Podtrhnout své dosavadní snažení mohou hráčky z Edenu na brněnské Rosničce. Na Nilfisk FINAL 4 rozhodně nejedou s nízkými cíli.

 

„Pro každou hráčku by titul z Poháru znamenal splněný cíl a sen. Pro mě určitě obojí. Pro Slavii je to dobrý krok k začátku play-off. Hodně by nás to zvedlo,“ přemítá nad tím, jaké by to bylo zvednout v pondělí nad hlavu pohár pro vítězky. Pevně přitom věří, že se stihne dát zdravotně do kupy: „Zranila jsem si kotník, tak doufám, že se dostanu aspoň na pár minut na hřiště. To je můj cíl pro tyto dny.“

 

Na velké ambice má Slavia plné právo. Do závěrečného turnaje se probojovala díky výhře na půdě obhájkyň pohárového triumfu z Nymburka. Slávistky budou navíc aktuálně druhým nejlepším celkem ŽBL, který se na brněnském turnaji představí. Jenže ten první je čeká hned v semifinále. Souboj mezi Slavií a KP Brno bude tahákem nedělního programu.

 

Slavia má z čeho čerpat poučení před důležitým zápasem. Není to totiž ani dva týdny, kdy se oba soupeři potkali na palubovkách ŽBL. KP tehdy doma slavilo jasné vítězství o 21 bodů. „Na zápase jsem byla a mluvila s holkami hned po něm. Všechny ví, co měly udělat jinak. Bude to o nasazení. Musíme do toho jít s velkou energií,“ vzpomíná na zmiňovaný zápas Sedláčková, která ho už tehdy kvůli zranění zažila jen jako divák.

 

KP na Rosničce nebude moct spoléhat na výhodu domácí arény, ale předpokládá se, že v hledišti bude mít převahu. Ani toho se forwardka Pražanek nebojí: „Pamatuji si, jak jsem hrávala za Brno, derby byla vyhrocená. Fanoušci tam vždycky byli a počítám s tím, že to bude stejné i teď. Sport je bez nich ale poloviční. Mám radši, když jsou plné haly, i když fandí proti nám, než když přijde pár lidí a občas zatleskají.“

 

Slavia může spoléhat na jednu z nejvýraznějších postav ŽBL. Krystal Vaughn je nejlepší ligovou střelkyní i nejužitečnější hráčkou. I s takovou individualitou ale Pražanky razí týmový přístup: „Celkově máme dobrou chemii v týmu. S holkami si dost rozumíme. I s cizinkami. To v některých týmech moc nebývá. Krystal je tahounka, to všichni respektujeme. Není ale nikdo, kdo by hrál sám na sebe.“

 

Podle slov Sedláčkové se v Edenu vytvořila pohodová parta, která Slavii táhne za vysněnými úspěchy: „V Praze bydlím na bytě, tak mám na holky více času než jsem měla v Ostravě, kdy jsem bydlela u rodičů. Hodně jsem se tam věnovala hlavně škole. S holkami se v Praze hodně setkáváme, chodíme společně na obědy...“

 

Není tak divu, že se společně častokrát i zplna hrdla zasmějí. „Máme v týmu hodně srandistek mimo hřiště, takže vznikne spousta zábavných momentů. Je jich ale tolik, že teď nedokážu vybrat ten nejlepší,“ směje se Sedláčková.

 

Budou mít Slávistky důvod k úsměvu i na konci Nilfisk FINAL 4?

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR