image

O MS 2019 boj proti severu

07.05.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 1050
vytvořeno 07.05.2017, upraveno 07.05.2017

Čeští basketbalisté mají šanci na účast na mistrovství světa, které v roce 2019 přivítá Čína. Nezáleží přitom ani na umístění na blížícím se EuroBasketu, který do té doby byl jedinou možností jak se na světový šampionát kvalifikovat. Po změně kvalifikačního systému se totiž bude o MS hrát v průběžné kvalifikaci. Ta byla dnes rozlosována v Číně.

 

Dnešní los rozdělil 32 evropských uchazečů o světový šampionát do osmi skupin. V osudí bylo 24 týmů, které budou hrát na letošním EuroBasketu a pak také osm prázdných míst určených pro týmy, které postoupí z předkvalifikace.

 

Čeští basketbalisté byli na základě umístění z posledního ME 2015 nasazeni do druhého koše. Los pak rozhodl, že se ve čtyřčlenné skupině utkají s vítězem jedné z kvalifikačních skupin, Finskem a Islandem. Reprezentační okna pro první kolo kvalifikace jsou v plánu v listopadu 2017 a v únoru, resp. červnu 2018. V každém reprezentačním oknu odehraje národní tým jeden zápas doma a jeden na půdě soupeře. Do druhého kola kvalifikace postupuje trojice nejlepších celků z každé skupiny.

 

Čechy tak čeká v kvalifikaci zajímavý souboj se severským stylem basketbalu. Není bez zajímavosti, že ve finském dresu by se pravděpodobně měl představit také Alexander Madsen, který byl letos jednou z hlavních opor USK Praha v Kooperativa NBL. Nevýhodou je, že oba celky skládají své týmy z hráčů působících v Evropě, takže by měli být trenérům k dispozici i během klubové sezony.

 

„Těžko říct, co bude za půl roku. Je to dobrá skupina, kde budou spíše houževnatí soupeři. Podle mého názoru jsou ale Island a Finsko hratelní soupeři. Co jsem viděl posledních pár let, tak hlavně Finsko by mělo být spolu s námi spolufavorit skupiny. Island hrál v roce 2015 na ME v těžké skupině velmi zdatný basketbal,“ uznává sílu soupeřů Luboš Bartoň, který letos naskočí do nové role asistenta trenéra u národního týmu a los sledovat ze Španělska.

 

Ve druhém kole kvalifikace se spojí vždy dvě skupiny z prvního kola. Vzniknou tak čtyři skupiny po šesti týmech, kterým se započítávají výsledky z 1. kola kvalifikace. Se zbývajícími týmy odehrají v září, přelomu listopadu a prosince 2018 a únoru 2019 opět vždy jeden domácí a jeden venkovní zápas. Trojice nejlepších celků z každé skupiny postupuje na MS, kde tak bude celkem 12 evropských týmů. Ty doplní 20 celků z dalších kontinentů.

 

„Je to všechno hodně nové. Jak to bude fungovat se ještě uvidí. Každá změna přinese něco dobrého a něco špatného. Zatím je brzy na něco takového reagovat,“ chce si Bartoň s hodnocením nového systému počkat až na první kvalifikační zkušenosti.

 

Světový šampionát pak slouží jako kvalifikace na Olympijské hry do Tokia. Na ně přímo postoupí dva nejlepší evropské celky. Zbývajících 16 nejlépe umístěných týmů na MS bude hrál olympijskou kvalifikaci.

 

 

Reprezentační okna v kvalifikaci o MS 2019

20.11. - 28.11.2017

19.02. - 27.02.2018

25.06. - 03.07.2018 (konec 1. kola)

30.08. - 18.09.2018

26.11. - 04.12.2018

18.02. - 26.02.2019 (konec 2. kola)

 

Skupina A: Černá Hora, Slovinsko, 2. tým kvalifikační skupiny, Španělsko

Skupina B: Vítěz kvalifikační skupiny, Turecko, Lotyšsko, Ukrajina

Skupina C: Polsko, 2. tým kvalifikační skupiny, Litva, Maďarsko

Skupina D: Itálie, Vítěz kvalifikační skupiny, Chorvatsko, Rumunsko

Skupina E: 2. tým kvalifikační skupiny, Belgie, Francie, Rusko

Skupina F: Vítěz kvalifikační skupiny, Česká republika, Island, Finsko

Skupina G: Německo, Srbsko, 2. tým kvalifikační skupiny, Gruzie

Skupina H: Izrael, Velká Británie, Řecko, Vítěz kvalifikační skupiny

 

 

Kvalifikace_MS_2019

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR