image

O pořadatelích Eurobasket Women 2017 už v neděli

25.06.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 515
vytvořeno 25.06.2015, upraveno 25.06.2015

V neděli bude v Budapešti napsána zlatá tečka za letošním evropským šampionátem v basketbalu žen. Zároveň se ale začne psát nová kapitola s názvem „Eurobasket Women 2017“. Hlavní roli by v ní velice ráda hrála Česká republika.

 

A není k tomu rozhodně daleko. V neděli se totiž rozhodne o pořadateli příštího evropského šampionátu mezi Českou republikou a Srbskem. „Do volby jdeme samozřejmě s těmi nejvyššími ambicemi. Chceme uspět,“ prohlašuje odhodlaně generální sekretář ČBF Michal Konečný.

 

„Šance jsou vždy 50 na 50. Je to trochu politika. Záleží na tom, jak se nám podaří prolobbovat, že máme velké zkušenosti a šampionát bychom zvládli se ctí,“ připomíná organizační úspěchy šampionátů z posledních let počínaje Mistrovstvím světa 2010 až po světový šampionát dívek do 17 let v loňském roce přesunutý do České republiky na poslední chvíli.

 

Mezi nejzásadnější podmínky pro úspěšnou kandidaturu patří povinnost zajistit finanční závazky a garance vůči FIBA: „Záruky a depozity jsou rozděleny na tři části. Jedna je klasický poplatek, že vás vůbec vezmou do rozhodovacího procesu, druhá je základní garance za to, že bude dobře probíhat příprava, a třetí je to samé pro šampionát. To se řeší buď z vlastních zdrojů nebo, jako v tomto případě, přes bankovní garance. V případě, že vše proběhne v pořádku, tak vám peníze vrátí zpět.“

 

Oba kandidáti budou mít ještě čas během krátké prezentace na poslední chvíli přesvědčit o připravenosti svých týmů uspořádat jednu z nejdůležitějších basketbalových akcí v Evropě. Pokud by v neděli jako vítěz ze vzájemného klání vyšla Česká republika, má Konečný jasno, co Českou basketbalovou federaci bezprostředně čeká: „Prvními kroky by bylo informovat Výbor ČBF, pak města Prahu a Hradec Králové a následně může vznikat tým, který by šampionát připravoval.“

 

Příští evropský šampionát už nebude tak dlouhý jako ten letošní, ale zkrátí se zhruba na polovinu. Kandidáti navíc měli možnost přizpůsobit si termín jeho konání, aby mohli zajistit jeho bezproblémový průběh i z hlediska diváckého zájmu: „Od FIBA bylo dáno, že šampionát musí být v červnu bez jakýchkoliv dalších požadavků. Zvolili jsme si 16. - 25. června.“

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR