image

O Rio v Praze? Ta šance tu je...

12.10.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 1524
vytvořeno 12.10.2015, upraveno 12.10.2015

Vidět Satoranského, Veselého či Welsche na vlastní oči v závěrečném boji o Rio? To není nic nereálného a při troše štěstí k tomu bude stačit pouze jízdenka do hlavního města České republiky. Česká basketbalová federace se totiž uchází o pořadatelství jednoho ze tří olympijských kvalifikačních turnajů, jehož vítěz získá letenku do Brazílie.

 

„V prvé řadě byl projeven velký zájem Českého olympijského výboru. Mužský basketbal je jediným českým kolektivním sportem, který se ještě může probojovat na OH. To bylo jedním z faktorů. Říkali jsme si, že když se podařilo USK doma vyhrát Euroligu, tak bychom to zkusili také,“ usmívá se generální sekretář ČBF Michal Konečný, když hovoří o důvodech, které vedly ČBF k podání kandidatury.

 

Podle Konečného nemusí být pravidlem, že se každý ze tří turnajů odehraje na jiném kontinentu: „Informace, které ke mně doputovaly na Eurobasketu říkají, že dva turnaje asi budou na území Evropy a jeden někde ve světě.“ To by pro úspěch české kandidatury mohlo mít zásadní význam. „V současném okamžiku máme v kandidatuře dva soupeře z Evropy. Víme, že to bude Německo. Už na Eurobasketu jsem se o tom bavil s německým generálním sekretářem. Myslím, že tím druhým bude Turecko. Alespoň takové informace už rezonovaly. O dalších nevím,“ nechal ještě více nahlédnout do zákulisí.

 

„Šance? 75%, že ano. Doufám,“ směje se Konečný. Vzápětí ale s vážnou tváří dodává: „Samozřejmě je to jedna ku třem. Máme za sebou úspěšné uspořádání mezinárodních akcí. Spolu s Tureckem jsme braní jako ti, kteří dokáží uspořádat prakticky cokoliv. To za námi stojí. Je to ale také věc pobídky, takže záleží i na finančních prioritách ostatních kandidátů.“ Turnaj takového významu je velmi drahou záležitostí, jejíž náklady se mohou pohybovat v řádu desítek miliónů.

 

ČBF musela do kandidatury také doložit místo, kde by se turnaj šesti týmů konal: „Pro takovou akci je nejvhodnější místo Praha a O2 Arena. O2 Arena je jedna z nejmodernějších hal. Musíme počítat s fanoušky, kteří by přijeli. Praha jich láká nejvíc, takže i z hlediska návratnosti a prezentace České republiky v zahraničí je nejlepší Praha. Nyní probíhá analýza, zda by se akce Praze vyplatila.“

 

Čeští basketbalisté svými výkony na Eurobasketu potěšili nejednoho sportovního fanouška. Navíc se jim splnil sen a až do poslední chvíle jsou ve hře o účast na turnaji pod pěti kruhy. „Jak říkal trenér, chceme hrát o olympiádu. Hráčům by se ten sen splnil a pro český basket by to byl největší úspěch. Chceme využít té vlny, která se tu po úspěšném Eurobasketu zrodila. Když už se tam nepodařilo dostat ženám, které procházejí generační výměnou, tak si myslíme, že kvalifikace doma je podpůrný krok, aby se to povedlo,“ uvedl Konečný s tím, že ani případný postup nemusí být pouhým snem.

 

Šest celků totiž bude rozděleno do dvou skupin, přičemž by se pravděpodobně neměly potkat týmy z Evropy v jedné skupině. První dva celky postupují do semifinále a vítězové si to ve vzájemném souboji rozdají o Rio. To vše na začátku července 2016. O tom, jestli se o jednom olympijském snu bude rozhodovat v Praze, bude jasno na konci listopadu.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR