image

Od dvojky až po 307 709, aneb MS U17 v číslech

09.07.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 595
vytvořeno 09.07.2014, upraveno 09.07.2014

Krátce před nedělní 22. hodinou propadl v Plzni naposledy míč síťkou v rámci Mistrovství světa v basketbalu žen do 17 let. Fakta jsou jasná – světový titul obhájily Američanky, stříbro putuje do Španělska a bronz do Maďarska. Na české hrdinky zbyly nepopulární brambory. Jak ale o šampionátu hovoří čísla?

 

 

MS_hodnoceni_1Dva

 

Ano, dvojka je pro Mistrovství světa v basketbalu žen do 17 let poměrně důležitá. Nejen že nejlepší mladé hráčky světa hostila dvě města (Plzeň a Klatovy), ale především na samotnou přípravu organizace měli pořadatelé jen něco málo přes dva měsíce. Šampionát totiž FIBA přesunula ze slovenské Bratislavy do České republiky ve druhé polovině dubna. Běžně příprava trvá více jak rok, ale v Plzni a Klatovech nebylo poznat, že by některý z aspektů nefungoval.

 

 

Tři

 

Teprve potřetí se na jednom místě sešly nejlepší světové basketbalistky do 17 let, aby mezi sebou zabojovaly o světový titul. Ten zatím nepoznal jiného držitele než hráčky USA. I když letos ve finále měly opravdu namále, v americké basketbalové síni slávy přibyl už třetí pohár pro vítězky.

 

 

Šest

 

Celkem šestice televizních společností vysílala přímým přenosem závěrečné boje z České republiky. Kromě České televize a oficiálního televizního kanálu FIBA LiveBasketball.tv, putoval signál ještě do Spojených států (ESPN), Kanady (Rogers Sportnets), Španělska (Teledeportes) a Francie (Sport+).

 

 

16 a 56

 

Poprvé v historii se turnaje účastnila šestnáctka družstev. Na předchozích dvou ročnících se vždy představilo pouze 12 účastníků, ale FIBA se po úspěchu minulých šampionátů rozhodla pole týmů rozšířit o další čtyři. V novém systému tak diváci mohli vidět 56 zápasů.

 

 

MS_hodnoceni_228 185 a 10 810

 

Celková návštěva na šampionátu se vyšplhala až ke 30 000, což je v kategorii do 17 let až neskutečné číslo. Zhruba třetinu návštěvníků tvořili fanoušci na českých zápasech, kteří vytvořili tu pravou domácí atmosféru, nad kterou nejeden ze zahraničních návštěvníků žasl. Hrát před takovou kulisou bylo něco nového pro hráčky i pro trenéra.

 

 

277 898

 

Přesně tolika zhlédnutí dosáhly přenosy zápasů ze šampionátu na YouTube a TVCom. Poprvé v historii tak měli fanoušci možnost sledovat všechna utkání v přímém přenosu a k tomu v HD kvalitě. Jak vidno, byl to krok správným směrem. Kromě domácího týmu táhla nejvíce zámořská družstva, kde prim ve sledovanosti hrály, stejně jako v celém turnaji, hráčky USA.

 

 

307 709

 

307 709 Kč je finální stav účtu charitativní akce All Baskets Count, která doprovázela celý šampionát. Jak se k ní dospělo?

 

1. Na MS padlo celkem 475 trojek. FIBA za každou z nich přispěla částkou 10 EUR. Nejproduktivnější z toho pohledu byl hned druhý hrací den, kdy hráčky nasázely 77 košů za tři body.

 

2. České basketbalistky nastřílely v sedmi zápasech 441 bodů. Česká basketbalová federace za každý z nich přispívá 100 Kč. Když už jsme u řeči čísel – Češky hned čtyřikrát na turnaji vstřelily 61 bodů, což jim třikrát stačilo na vítězství.

 

3. Částku pak doplnili partneři ČBF, DMS od fanoušků i tým USA

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR