image

Pavel Budínský - Pro fanoušky je to atraktivní skupina

19.11.2012 - Martin Peterka
počet přečtení: 614
vytvořeno 18.11.2012, upraveno 18.11.2012

Čeští reprezentanti se na ME 2013 představí v základní skupině C, kde jim budou soupeři Španělsko, Slovinsko, Chorvatsko, Polsko a Gruzie. Los hodnotil reprezentační trenér Pavel Budínský.

 

K tomu, aby mohla být Česká republika v osudí pro los základních skupiny ME 2013, vedla dlouhá cesta. Mohl byste jí v krátkosti zrekapitulovat?

Cesta na ME vedla z Divize B. Je to tři roky zpátky, co Česká republika spadla na samé dno evropského basketbalu. Do výběrového řízení na trenéra reprezentace jsme se přihlásili pouze 2 - já a trenér Nikolič. Důvěru jsem od ČBF dostal já, no a za tři roky jsme se z Divize B dostali na ME. Je to pro nás vrchol tříleté práce. Během té doby byla spousta otazníků, problémů, jak s ochotou hráčů reprezentovat, tak s jejich komunikací atd. Ale toto období je za námi a já pevně věřím, že po postupu by měla být samotná účast na ME dostatečnou motivací pro hráče reprezentovat, abychom složili co nejsilnější tým a dobře reprezentovali Českou republiku.

 

Jak byste zhodnotil samotný průběh losu?

Kdybych měl hodnotit průběh losu, tak by to bylo stejné jako při hodnocení losu kvalifikace. Zkrátka jen čekáte na soupeře a na celkový výsledek.

 

Los Vašemu týmu do základní skupiny přiřknul například domácí reprezentaci či obhájce titulu. Jak byste zhodnotil celkovou obtížnost skupiny?

Skupina C není rozhodně jednoduchá. Musíme si uvědomit, že my a Švédsko jsme jedinými novými účastníky ME. Ostatní týmy hrály na ME 2011. To také o něčem hovoří. Pro nás je to velmi těžká skupina. Pevně ale věřím, že pokud sestavíme nejsilnější tým, jsme schopni soupeřům konkurovat. Pro českého fanouška je to velmi atraktivní skupina.

 

Jak byste popsal sílu jednotlivých soupeřů?

Soupeři ve skupině jsou zajímaví, atraktivní a zvuční. Španělsko je druhým nejlepším týmem na světě, posledních deset let hraje na nejvyšší úrovni, je mistrem světa z roku 2006 a horkým favoritem na obhajobu evropského titulu. Domácí budou mít určitě co možná nejsilnější tým, aby se předvedli slovinským fanouškům. Chorvatsko je rovněž silné a neméně dobře na tom jsou i Polsko a Gruzie.

 

Přes koho by vedla cesta k postupu?

Těžko v tuto dobu říct. Je ještě příliš brzy na to dělat nějaké závěry. My jsme na ME nováčkem. Všechny týmy na šampionátu mají zkušenosti. Papírové předpoklady jsou jasné. Favority skupiny budou Španělsko a Slovinsko. Pokud se máme s někým měřit, pak je to s Chorvatskem, Polskem a Gruzií. Překvapit ale můžeme kohokoliv, pořád je to jen sport.

 

Šampionát začínáte proti domácím…

To bude křest ohněm. Předpokládám, že Slovinci v domácím prostředí budou mít obrovskou podporu. Už jenom to, kam umístili los, ukazuje na to, že možnost pořádat ME berou jako velkou čest. Pro nás to bude velmi těžké utkání před, předpokládám, vyprodanou halou. My si to můžeme užít. Kvůli tomu hrát takové zápasy jsme to přeci dělali. Bude to pro nás možná jeden z nejlepších zážitků kariéry.

 

Jakou skupinu byste označil za „skupinu smrti“?

Na první pohled je to pro mě skupina D. Rusko je třetí tým z OH v Londýně, Itálii i Turecko známe z kvalifikace. Ani naše skupina není jednoduchá, ale která by na ME byla…

Šampionát začíná až 4. září. Máte ale už nyní v hlavě plán pro přípravu na ME?

Máme rámcovou představu přípravy, kdy se sejít a co absolvovat. To jsme nastínili ČBF. Bude ale hodně záležet na tom, co se podaří ujednat. Rádi bychom sehnali ty co možná nejtěžší soupeře, abychom se adaptovali na to, že ME bude o těžkých zápasech. Utkání se budou hrát nadoraz. Každý bude chtít uspět.

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR