image

Peterka se vítěze NBA nezalekl. Zazu bránil jako kohokoliv jiného

14.08.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 423
vytvořeno 14.08.2017, upraveno 14.08.2017

Při neúčasti velkých podkošových es českého basketbalu Jana Veselého a Ondřeje Balvína získává větší minutáž a s tím spojenou zodpovědnost na hřišti Martin Peterka.

 

Dvaadvacetiletý pivot s minimem zkušeností z evropských pohárů se s novou situací zatím pere statečně. Stejně jako ve dvou přípravných zápasech v Gruzii s vítězem NBA.

 

Zaza Pachulia se v uplynulých dnech chlubil fanouškům v Tbilisi známou trofejí pro vítěze nejslavnější ligy světa. Člen základního kádru šampionů NBA Golden State Wariors se připojil ke gruzínskému národnímu týmu, aby mu pomohl na letošním EuroBasketu. V přípravě tak na něj narazili i Češi. Nejčastěji pak na hřišti nymburský pivot Martin Peterka.

 

“Asi bych si to pár let zpátky nedokázal představit. Byla to ale zajímavá zkušenost,” ohlíží se za dvěma přípravnými zápasy. Jedním dechem však dodává, že na palubovce musí respekt k úspěchům toho druhého stranou: “Nedá se k tomu přistupovat tak, že je to vítěz NBA a podle toho ho bránit.”

 

Právě Peterkovi totiž trenér Ginzburg nejčastěji svěřoval roli osobního strážce nejznámějšího domácího borce. A mistr Kooperativa NBL si proti vítězi NBA nevedl zle. “Jak kdy. Někdy to bylo lepší, někdy horší,” říká sebekriticky.

 

“Vím, že vyhrál NBA, ale speciálně jsem se nepřipravoval. Hlavně při zápase jsem to pak nevnímal. To snad ani nejde. Hrajete proti němu jako proti normálnímu protihráči. Nesmíte mít ve hře přehnaný respekt, že by byl nedotknutelný. I když to občas od rozhodčích tak vypadalo…,” pousměje se v nadsázce při vzpomínce na odehraná utkání.

 

Abyste pochopili, jakou hvězdou je Pachulia v Gruzii, stačilo se rozhlédnout kolem sebe. V hledišti haly se to jen hemžilo dresy a tričky Golden State. Jakmile se gruzínský obr objevil na scéně, bouřlivé reakce na sebe nenechaly čekat. Ještě dlouhé minuty po zápase místní děti neopouštěly hlediště a pokřikovaly “Zaza, Zaza!”, aby jim jejich modla alespoň zamávala. Vše skončilo, až když zmizel do útrob haly.

 

“Pokaždé, když přišel do haly nebo pak na hřiště, tak diváci tleskali, bouřili. Je tam hodně oblíbený. Je pravda, že si diváci jeho vítězství asi užívají,” pochopil Peterka. On si pak užíval vzájemné souboje na hřišti a především v prvním zápase Pachuliu a ostatní domácí pivoty zaskočil přesnou střelbou za tři body. Stal se nejlepším českým střelcem s 19 body.

 

Ve druhém utkání Češi Pachuliu dokázali ještě více eliminovat. Navíc pohyblivá podkošová sestava Lvů dokázala využít jeho slabiny. “Byl záměr na něj hrát rychle. Jak je silnější a vyšší, tak je zase pomalejší. Dalo se toho využít, že máme menší pivoty a můžou na něj hrát z trojky. To se docela dařilo. Nejen mně, ale třeba i Martinovi Křížovi a ostatním. To je zase naše výhoda,” pochvaloval si Peterka.

 

Nymburský basketbalista si uvědomuje, že podobně nerovné souboje čekají českou podkošovou sestavu i na blížícím se EuroBasketu. Je proto rád, že si mohl vyzkoušet hru proti takovým basketbalovým pojmům, jakými se v posledních letech stali Pachulia, Shengelia nebo Shermadini: “Celkově jejich pivoti byli silově jinak vybavení, než jsme my. To byla hlavní věc, na kterou jsme se museli připravit. Jejich silovost pro nás byla ta nejtěžší věc.”

 

Čeští pivoti ale nemají moc času na sbírání sil. Už ve středu je prověří v Praze na Královce tradičně velmi silný výběr Turecka. Zápas začíná v 17 hodin.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR