image

Pomáhají už od mládí. Organizátoři MČR U13, BK Sojky Pelhřimov, zorganizovali sbírku v rámci KKP

18.05.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 751
vytvořeno 18.05.2015, upraveno 18.05.2015

Pomoci potřebným není nikdy dost, řekli si organizátoři Mistrovství české republiky v basketbalu starších minižáků v Pelhřimově a sami z vlastní vůle se zapojili do tradiční basketbalové charity Každý koš pomáhá. Kdo všechno se do pomoci zapojil a kolik prostředků se pořadatelům vlastně povedlo vybrat? Přečtěte si rozhovor s organizačním pracovníkem BK Sojky Pelhřimov Lubomírem Davidem a vše se dozvíte.

 

V Pelhřimově se rozhodli, že už od malička budou vést basketbalisty k tomu, že pomáhat ostatním je správné. Navázali na svůj premiérový projekt v rámci akce Každý koš pomáhá a neváhali ani letos zorganizovat sbírku pod křídly KKP, jejíž výtěžek mířil do Základní školy Komenského v Pelhřimově, která se stará o mentálně postižené děti, na nákup kompenzačních pomůcek. Nechme ale o celé akci promluvit toho nejzasvěcenějšího.

 

Pane Davide, jak vůbec organizátory napadlo zapojit se do akce Každý koš pomáhá?

Prvotní myšlenka vznikla a byla realizována již při Národním finále U11 chlapců v Pelhřimově v roce 2013, kdy jsme chtěli alespoň částečně pomoci těžce tělesně postiženým dvojčatům, což se myslím vybranou částkou 30.000,- Kč povedlo. Tato podpora měla velký ohlas i mezi širokou veřejností a ve městě Pelhřimov náš klub jasně ukázal, že výchovu hráčů nebereme pouze po sportovní stránce.

 

A letos?

O charitativní akci KKP jsme věděli z televizních přenosů, z webu ČBF, z upoutávek na ČT Sport. Ani chvíli jsme neváhali a chtěli jsme i letos podpořit dobrou věc. Rozhodli jsme se prostředky věnovat pro Speciální základní školu Komenského v Pelhřimově, která vychovává a stará se o mentálně postižené děti.

 

Kdo všechno podpořil letošní ročník?

Výsledek akce opět překonal naše očekávání. Do akce KKP se zapojili fanoušci, rodiče hráčů, delegáti ČBF, rozhodčí, trenéři... Prostě téměř všichni, kdo přišeli fandit basketbalu při MČR U13 do pelhřimovské sportovní haly. Ohlašování sponzorů jednotlivých utkání a zveřejnění částky mělo vždy mohutný aplaus. Atmosféra byla fantastická!

 

Takže s akcí KKP panuje u Sojek spokojenost. I s vybranou částkou?

Celkově jsme s akcí KKP velice spokojeni. Nejen s tím, že vybranou částkou pomůžeme mentálně postiženým dětem a jejich učitelkám s nákupem tolik potřebných kompenzačních pomůcek, ale také s velmi pozitivní reakcí všech zúčastněných, čemuž odpovídá celkově vybraná částka 30.000,- Kč. Tím se nám podařilo vyrovnat částku z roku 2013. To je velice potěšující. Šek na tuto částku byl předán při slavnostním zakončení MČR U13 paní ředitelce ZŠ Komenského v Pelhřimově Mgr. Nelle Slavíkové.

 

Vy jste ale při MČR nepořádali pouze KKP, ale i řadu doprovodných akcí na web – rozhovory s trenéry, selfie... Jak náročné pro Vás bylo MČR po organizační stránce?

Náročné to bylo, ale každý kdo se zapojil a pomáhal nám, ať už v bufetu, pomocní rozhodčí, průvodci či další, do toho skutečně vkládal srdíčko a pomáhal tak vytvářet neskutečně pozitivní atmosféru mistrovství, které nám všem vynahradila únavu z organizace tak náročné akce.

 

Co všechno se při takovém MČR dá zvládnout?

Aktivním a stále aktualizovaným webem jsme chtěli nejen všem účastníkům, ale i fanouškům a rodičům hráčů, kteří se nemohli MČR U13 v Pelhřimově osobně zúčastnit co nejvíce přiblížit atmosféru v hale, na hřišti přenosy na TVCom, po utkáních krátkými rozhovory Na slovíčko trenére. Časově i organizačně takovéto aktivity samozřejmě náročné jsou, ale naštěstí máme kolem sebe hodně ochotných a schopných přátel, bez kterých by to v takovém to rozsahu nešlo zajistit.

 

Máte na svou práci zpětnou vazbu?

Reakce jsme dostávali již v průběhu a také následně po ukončení turnaje. Pro nás je potěšující, že byly a jsou pozitivní. Hráči, trenéři i fankluby týmů byli spokojeni. K této atmosféře přispěli také svou aktivní prací delegáti ČBF, ČAMB a všichni rozhodčí, jejichž velmi dobré výkony přispěli k hladkému průběhu turnaje.

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR