image

Projekt ČOV a ČBF: To je basketbal, ukáží školákům Welsch a Elhotová

03.03.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 1343
vytvořeno 03.03.2016, upraveno 03.03.2016

Když vzal táta Jiřího Welsche poprvé do haly na basketbal, představil mu sport, který nejspíš nikdy neopustí. „Začal jsem si poprvé házet na koš a od té doby jsem nechtěl odejít. Basketbal u mě vyhrál hned od začátku. Mohl jsem v něm projevit potřebu být v týmu, hýbat se, soutěžit. Je to, jako když člověk potká osudovou lásku,“ říká šestatřicetiletý Jiří Welsch.

 

Český reprezentant a bývalý hráč zámořské NBA se teď pokusí ukázat krásy basketbalu i dětem. Společně s Kateřinou Elhotovou se stal tváří soutěže TO JE BASKETBAL, kterou připravily Český olympijský výbor a Česká basketbalová federace. Školy zapojené do projektu Sazka Olympijský víceboj v ní totiž mohou soutěžit nejen o basketbalové vybavení, ale také o návštěvu hvězd tohoto sportu. „Kdyby se děti začaly hýbat prostřednictvím basketbalu, bylo by to super. Ale v první řadě jde o to, aby se zvedly z gaučů a od počítačů, dostaly se mezi lidi a komunikovaly se svými kamarády jinak než přes sociální sítě,“ dodává hráč Nymburka.

 

Basketbal navazuje na stolní tenis a baseball

Soutěž TO JE BASKETBAL navazuje na předchozí projekty s Českou asociací stolního tenisu a s Českou baseballovou asociací, během kterých desítky škol získaly pingpongové stoly či baseballové sady a tisíce školáků zažily setkání se špičkovými hráči obou sportů a s olympioniky.

 

„Jsme rádi, že můžeme jednotlivým sportům otevřít dveře přímo k dětem na základních školách, které tak dostanou šanci si tyto sporty vyzkoušet pod dohledem jejich hvězd. V případě basketbalu nás to těší o to víc, že je to jediný kolektivní sport, který má naději na účast na olympijských hrách v Riu. Byli bychom rádi, kdyby si děti našly cestu právě k němu nebo k jakémukoli dalšímu sportu, který by se stal pevnou součástí jejich života,“ řekl Jiří Kejval, předseda Českého olympijského výboru.

 

Jiří Zídek, bývalý vynikající hráč a místopředseda České basketbalové federace, vnímá soutěž pro školy jako návrat ke kořenům: „Jsme velmi šťastni, že se můžeme účastnit projektu s Českým olympijským výborem, který už ve svých předchozích ročnících ukázal velký přínos pro zapojené sporty. V dnešní době je zásadní oslovit děti už v mladém věku, kdy se rozhodují, jestli vůbec budou sportovat a případně jakému sportu se chtějí věnovat. Jedním z cílů je navrátit basketbal do škol, odkud se historicky začal šířit do celého světa.“

 

Úkolem škol je v období od 3. března do 17. dubna natočit video s originální basketbalovou akcí. Inspirací může být například video s Jiřím Welschem a Kateřinou Elhotovou. Podívat se můžete ZDE. „Kateřina Elhotová a Jiří Welsch patří k absolutní špičce českého basketbalu. Je skvělé, že s naším dlouhodobým záměrem rozhýbat děti na základních školách nám opět pomáhají ti nejlepší,“ uvedl Robert Chvátal, generální ředitel Sazky.

 

Školáci mohou povzbudit basketbalisty na cestě do Ria

Součástí videa by měl být také pokřik, který povzbudí národní tým mužů v červencové kvalifikaci o účast v Riu. „Postup do olympijské kvalifikace je pro český basketbal obrovským úspěchem. Jsem rád, že se školáci prostřednictvím motta zapojí do podpory našim reprezentantům. Společně se tak můžeme podílet na snaze splnit jim jejich olympijský sen,“ soudí Jiří Zídek.

Školy soutěží o 56 sad s basketbalovými míči a oboustrannými dresy a dalšími cenami. Čtrnáct škol – jedna z každého kraje – vedle vybavení získá na základě originality videa a pokřiku pro reprezentaci návštěvu basketbalové show. Podrobnosti o soutěži najdete na www.rvisejakolev.cz.

 

„Mně na basketbalu baví dynamika, rychlost a to, že se člověk musí rozhodnout v hodně krátkém časovém úseku. Děti by měly nejdřív poznat pohyb jako takový, naučit se správně běhat. Basketbalu si cením proto, že je to kolektivní hra a člověk se musí naučit fungovat s ostatními lidmi,“ dodává Kateřina Elhotová, která se stejně jako Jiří Welsch stala ambasadorkou projektu Sazka Olympijský víceboj.

 

 

Video k projektu

 

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR