image

Prsteny mají Clippers, zážitky všichni

12.12.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 712
vytvořeno 12.12.2017, upraveno 12.12.2017

Prsteny pro historicky druhého vítěze české verze Jr. NBA League už znají své majitele. Na prst si je navlékly děti z pražské školy Nový PORG. To ale není nejdůležitější zpráva dnešního dne. Tou je, že si všechny děti i rodiče finálový turnaj v Pardubicích užili.

 

Byl to výjimečný den. Kdy jindy se také českým fanouškům představí týmy jako L.A. Clippers či Dallas Mavericks. I když jde o souboj školních týmů dětí do 11 let, jména celků známých z celosvětového fenoménu NBA rezonují.

 

Podobně na tom byla i hala Dašická v Pardubicích. Týmy přijely podpořit početné skupinky fanoušků z řad spolužáků nebo rodičů. Nejvíce sympatizantů v hledišti měla Indiana Pacers, za jejímž názvem se skrývala domácí ZŠ Studánka.

 

„Organizátoři udělali skvělou práci. Bylo vidět, že si to děti opravdu užily. Učily se basketbal, vzájemně mezi sebou soupeřily a nakonec získaly i NBA zkušenosti díky prstenům, konfetám, písničkám, které k tomu patří. Jsem ráda, že jsem mohla být součástí této skvělé organizace. Věřím, že to pomůže českému basketbalu k dalšímu růstu,“ usmívala se bývalá portugalská basketbalistka a čtyřnásobná účastnice All Star WNBA Ticha Penicheiro.

 

Ta byla jednou z VIP osobností, které si nenechaly ujít vyvrcholení druhého ročníku české Jr. NBA. Kromě ní sledovali čtyři zápasy z hlediště například zástupkyně evropské sekce NBA Vanja Cernivec, reprezentační trenér mužů Ronen Ginzburg nebo ambasador celé akce Jiří Welsch.

 

K vidění bylo opravdu hodně zajímavých momentů. Třeba druhé semifinále mezi Indianou Pacers a Dallasem Maverics (ZŠ Švihov) muselo rozhodnout až prodloužení. Do finále proti L.A. Clippers se po výsledku 60:56 probojovala Indiana.

 

„Bylo tam samozřejmě mnoho chyb, ale to je u této kategorie normální. Je ale důležité, že děti hrají spolu i když jsou tam velké rozdíly ve výšce a podobně. Hlavní je ale vášeň. To je také poslání Jr. NBA, aby děti získaly ještě větší vášeň pro basketbal,“ nekoukala Penicheiro na výsledky ani tolik na předvedenou hru, jako hlavně na úsměvy na dětských tvářích.

 

Zápas o třetí místo pro sebe jednoznačně rozhodla Philadelphia 76ers (ZŠ Heyrovského, Olomouc), která využila delšího odpočinku před zápasem o bronzové medaile (71:44). Pak už přišlo na řadu finále před kamerami Nova Sport. Indiana ze začátku držela krok, ale pak se rozjel válec nosící na dresu logo Clippers.

 

„Finále bylo po sportovní stránce jednoznačnou záležitostí Clippers, nicméně to vyvrcholení bylo další skvělý zážitek. Nejen pro mě, ale hlavně pro děti a rodiče a vlastně všechny, kdo se do té akce zapojili. Oproti loňsku to tu působí trochu skromněji, ale o to víc se zde koncentrují emoce,“ oceňoval Jiří Welsch.

 

Pro vítěze měl jen slova chvály: „Tým byl dominantní. Měl výborné individuality, které se dokázaly spojit v týmový výkon. Myslím, že dovednosti byly na věk dětí velmi dobré. Samozřejmě, jsou na začátku svých basketbalových kariér. Už toto ale může být impuls, který v nich bude lásku k basketbalu upevňovat.“

 

Jako MVP závěrečného turnaje byli zvoleni Matěj Šrámek (Indiana Pacers) a Maja Michopulu (L.A. Clippers). Kromě trofeje se oba nejužitečnější hráči mohou těšit na účast na kempu jediného českého zástupce v NBA Tomáše Satoranského. Ten se uskuteční od 28. do 30. července příštího roku a prodej míst pro veřejnost začne zítra ve 13:31.

 

Výsledky The FINALS

SF1: L.A. Clippers – Philadelphia 76ers 63:39

SF2: Indiana Pacers – Dallas Maverics 60:56 pr.

 

O 3. místo: Philadelphia 76ers – Dallas Maverics 71:44

Finále: Indiana Pacers – L.A. Clippers 27:77

 

All Star tým turnaje

Tomáš Mucha (L.A. Clippers), Martin Machurek (L.A. Clippers), Julie Bezdíčková (Indiana Pacers), Jakub Ševčík (Philadelphia 76ers), Matyáš Petrovický (Dallas Maverics)

 

MVP

Matěj Šrámek (Indiana Pacers) a Maja Michopulu (L.A. Clippers)

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR