image

Satoranský se na kempu rozdal dětem, nezbyl mu dres ani síly

31.08.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 741
vytvořeno 02.09.2016, upraveno 02.09.2016

Dres, to je něco, co má pro sportovce velkou váhu. V kolektivním sportu pak znamená, že jste součástí něčeho velkého, sportovní rodiny. Když jste navíc basketbalista, ten dres patří klubu z nejlepší ligy světa NBA a na zádech se vyjímá vaše jméno, pak je to obrovský důvod k radosti. Česká hvězda Tomáš Satoranský měla takové důvody hned tři – své vůbec první dresy z Washingtonu Wizards. Na svém kempu je ale všechny rozdal mezi děti.

 

Tři uplynulé dny patřily na Folimance kempu Tomáše Satoranského. Ve víkendovém programu na své premiérové akci tohoto typu přivítal děti z řad veřejnosti a pondělní tréninky pak byly určeny pro vybrané hráče do skupiny elite z České republiky a Slovenska. Účastníci byli rozděleni do skupin, aby měli trenéři včetně Satoranského možnost se jim věnovat individuálně.

 

Satoranský si na děti našel čas v průběhu své začínající přípravy na premiérovou sezonu v zámořské NBA. Při své první předsezónní návštěvě v hlavním městě USA se ještě musel fotit v dresu Wizards bez čísla a bez jména. Ty s jmenovkou Satoranský a novým číslem 31 přivezl ještě horké z tiskárny přímo z D.C. viceprezident Wizards pro hráčské operace Tommy Sheppard.

 

„Ten dres se mi moc líbí. Já sám jsem ho ještě neviděl, až když je přivezl Tommy přímo z Washingtonu. Je to čest mít svůj dres v týmu NBA. Už se těším, až v něm vyběhnu na hřiště,“ přemýšlí nad blízkou budoucností Satoranský.

 

Vzácný kousek věnoval český rozehrávač každý den nejlepšímu hráči. Sám však zdůrazňoval, že ani on sám doma nic takového nemá. Vůbec první dres ve spojení Wizards – Satoranský získal Lukáš Kosík. „Je to hodně fajn pocit. Už přesně vím, kam ho pověsím – v pokoji na skříň. Ještě jsem to ale nikomu nepsal. To musí být překvapení a chci ho ukázat osobně,“ nemůže se dočkat, až se s trofejí ukáže doma a chce si užít výraz v obličeji známých.

 

Satoranský ale kempu pouze nepropůjčil jméno. Sám se aktivně účastnil všech basketbalových tréninků a společně s dětmi plnil pokyny hlavního trenéra. Stihl přitom ještě udílet rady a chválit za dobrý přístup. Na závěr si vybral šťastlivce, kteří si to mohli rozdat ve hře 1 na 1 s hráčem NBA. „Moc mě nebránil a já jsem to stejně nedala. To je smutný. Bylo ale dobré to zkusit. Že mi pak dal tři trojky? Náhoda, štěstí. (smích). Ne, tak asi je to střelec, že? Je prostě na úplně jiném levelu,“ žasla česká reprezentantka do 17 let Barbora Tomancová.

 

Program Satoranského kempu nebyl pouze o hře pod bezednými koši v praxi. Pozornost byla věnována sportovní výživě, atletické přípravě a v rozpravě s dětmi přiblížil sám český rozehrávač zákulisí profesionálního basketbalu: „Překvapilo mě, jak jsou děti zvídavé. Padala spousta inteligentních otázek. To mě potěšilo, protože sám vím, jaké to je sedět na druhé straně a stydět se na něco zeptat.“

 

V neděli vybral Tomáš Satoranský jako držitele dresu s jeho jménem „domácího“ hráče USK Praha Tomáše Čurdu. „Tomáš Satoranský byl vždycky můj vzor. Nedokážu to ani popsat. Dostat dres přímo od něj je skvělé. Je to pro mě velká motivace. Ještě se ho zkusím zeptat, jestli mi poradí, co dělal jako mladý. Toho se budu držet. Je vidět, jak do basketu jde naplno a vždy do toho dává všechno. To je hezký přístup,“ má postaráno o další motivaci.

 

„Moc si to užívám. Je skvělé být obklopený dětmi, které jsou talentované a baví je basket. Než jsem začal s organizací kempu, tak jsem si říkal, že je škoda, že tady takových věcí není víc. Věřím, že tento kemp budeme moct dál rozvíjet. I pro nás je to první, takový poznávací, ročník. Z předchozích dnů mám pozitivní zprávy. Jsem rád, že se jim tu líbí,“ váží si pozitivní zpětné vazby na kemp.

 

Satoranský na svém kempu chválu pouze nepřijímal, ale také rozdával. „Nevěděl jsem, co od toho očekávat, ale svými dovednostmi mě příjemně překvapili. Samozřejmě jsou do basketbalu zapálení. Včetně holek, které jsme tu měli. Ty byly také šikovné a dokonce porážely kluky ve střelbě,“ ocenila posila Wizards, která se aktivní účastí ve všech trénincích vydala takřka ze všech sil. Ty musí rychle doplnit, protože přípravný kemp Washingtonu už se rychle blíží.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR