image

Sehnal: Semifinále jdeme vyhrát. A nebude to senzace

15.02.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 451
vytvořeno 16.02.2017, upraveno 16.02.2017

Ligovou sezonu začínal kvůli zranění s měsíčním opožděním, ale při ohromných kádrových turbulencích se už od poloviny listopadu těší průměru kolem dvaceti minut, což je na čerstvě 21letého křídelníka úctyhodná porce. A před Hyundai FINAL-4 Českého poháru basketbalistů se k tomu všemu stal i tváří týmu - jak v úsměvné videopozvánce, tak v programu turnaje, jejž od pátku hostí jeho prostějovští Orli. Loňský reprezentant do 20 let Marek Sehnal, zdá se, zrychluje jako nadupaný závodní vůz.

 

„Dostal jsem se k té propagační roli jako slepý k houslím,“ směje se, protože ví, že standardně by to příslušelo některému z prověřených ligových jmen. Jenže po odchodu Tomance, Palyzy, Marka a Slezáka a při zraněních Norwy s Dokoupilem se dostalo až na něj. Musel si tak zvyknout i na roli herce svého druhu, včetně proslovu do kamery a povinně proměněné trojky.

 

„Hned ta první se mi ve scénce podařila, ale jak jsem ještě nic takového nedělal, zapomněl jsem text a museli jsme to opakovat asi sedmkrát,“ přiznává. Zároveň ale po letmé zkušenosti nemá pocit, že by herectví bylo něčím přehnaně náročným.

 

„Jak si zvyknete na tu kameru, a víte co říkat, tak už je to jen o předstírání,“ překvapí příkrým hodnocením oscarové profese.

 

Orli si svou část videa náležitě užili, když se do nekonečné hráčské clony vybavili vším, co se dalo. Nechyběly tak běžky, hokejová výstroj, rotoped, lahev od piva, noviny či neznámá žena.

 

„Většinu těch věcí jsme vzali z takové naší „kůlny“ v hale, kde se najde úplně všechno. Hokejku jsem měl ještě ze školy, běžky tam má náš masér a jinak jsme použili všechno, co se dalo,“ popisuje týmovou kreativitu rodák ze Svitav.

 

Nezastírá, že nemít roli pořadatelů FINAL 4, při všech letošních problémech se sestavou by do něj Orli přes nástrahy pavouka jen těžko prošli. „Za to, že turnaj budeme hrát, jsme tak moc rádi,“ říká Sehnal, podle nějž ze zabudovávání řady nových hráčů přibývají vrásky i trenéru Cholevovi. „Je to na něm vidět, protože musí usměrňovat další a další hráče k tomu, co chce hrát, aby náš projev měl nějakou hlavu a patu.“

 

Nováčky v týmu se již dříve stali rozehrávači Kulon (později odešel) a Simmons, křídlo Dyck (aktuálně má však zraněnou ruku) a podkošoví muži Jacobs a Fitzpatrick. Úplně novými akvizicemi pak jsou americké křídlo Dylan Talley, který se do Prostějova vrací po dvou letech, a všestranný guard Darion Rackley.

 

„Museli jsme doplnit kádr, abychom byli připraveni na pohárové semifinále, které nad Opavou určitě chceme vyhrát,“ nebojí se vyslovit nahlas velmi odvážnou myšlenku. Alespoň pro vnější pozorovatele.

 

Tým si však před páteční 18. hodinou věří, alespoň podle mladého orlího forwarda. Že by se aktuálně postup rovnal senzaci, to zcela odmítá. „Senzace by to byla, pokud bychom zůstali v dřívější sestavě. Teď ale máme nový tým a nové signály, na kterých tvrdě makáme. Budeme stavět opravdu široké clony a pak to pokropíme z trojek,“ směje se při zopakování své hlášky z videopozvánky.

 

Už vážněji pak dodá, že Opava nyní neví, co od nových prostějovských posil čekat. „Rozhodně se na nás nemůže připravit tak, jako my na ni a to je naše výhoda. Jsme nažhavení vrátit jí poslední porážky a jdeme do toho s tím, že vyhrajeme,“ znovu zdůrazní Sehnal, který už na sociálních sítích rekrutuje všechny známé a kamarády.

 

A koho očekává jako vítěze prvního semifinále, v němž se už od 15:00 utkají Pardubice s Nymburkem? „Pardubice dokázaly, že s Nymburkem umějí hrát, porazily ho doma, a i když favoritem je Nymburk, bude to zajímavé. Pokud do toho Pardubice půjdou s chutí a budou si věřit, může se stát, že vyhrají. A už jenom pro to, že kluky v Pardubicích mám rád, vsadil bych na ně.“

 

Už zítra se uvidí.

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR