image

Svoboda uspěl na kempu Jr. NBA a poletí reprezentovat do Orlanda

01.06.2018 - Martin Peterka
počet přečtení: 663
vytvořeno 31.05.2018, upraveno 31.05.2018

Když si prostřednictvím snu splníte ještě větší sen, zažíváte pocity štěstí. Své by o tom mohl vyprávět teprve dvanáctiletý písecký basketbalista Josef Svoboda. V prvním ročníku české verze Jr. NBA League pro sebe bez jediné pochyby získal cenu MVP finálového turnaje, letos byl pozván do Slovinska na evropský kemp Jr. NBA, kde zaujal natolik, že se dostal mezi desítku vybraných hráčů, jež budou Evropu reprezentovat na vůbec prvním Jr. NBA World Champioship v Orlandu.

 

Josef Svoboda patří do vyhlášené písecké basketbalové líhně, kde jeho talent opracovává Miroslav Janovský se svým trenérským týmem. Právě ve městě s nejstarším kamenným mostem se jednoho dne Svoboda zasnil: „Když jsme v Písku měli kempy s Američany, tak jsem si říkal, jak to tam asi vypadá. Vždycky jsem se tam chtěl podívat.“

 

Teď si ten velký sen splní. Díky Jr. NBA League, která v České republice začala psát svou třetí kapitolu. Svoboda byl ústřední postavou píseckého celku, který dotáhl k celkovému vítězství v premiérovém ročníku. Letos byl poslán na evropský kemp Jr. NBA. Věděl, že odsud vede cesta za velkou louži: „Jasně, byl to můj vzdálený cíl. Když jsem ale do Slovinska jel, tak jsem o tom neuvažoval. Rozhodně jsem se v Americe neviděl.“

 

Ve Slovinsku se zařadil po bok dalších 46 hráčů a hráček ze 17 zemí, kde se Jr. NBA League v Evropě hraje. Letenku do USA získalo jen deset nejlepších chlapců i dívek. Mezi nimi Svoboda nechybí. Neznamená to ale, že by usnul na vavřínech. Sám si totiž uvědomuje, co mu chybí: „Dalo mi to hodně do života. Mohl jsem se potkat s hráči, kteří podle mě byli o hodně lepší než já. Říkal jsem si, že jim snad ani nemůže být 13 let. Trenéři tam byli fajn lidi. Musím se zlepšit hodně v těch drilových situacích, kde nemám moc rychlé nohy.“

 

Pokud by si měl vybrat jeden nejlepší moment z celého kempu, není to možné. Nejsilnější zážitek si totiž odváží z party, kterou hráči a hráčky mezi sebou měli. „Mám hodně telefonních čísel, ale jsme ve spojení na Facebooku a Instagramu. Hodně jsme si spolu dělali legraci s Italy. Seznámili jsme se během prvních dvou dnů a trávili spolu hodně času. Bral jsem je jako kámoše a říkal si, že kdybych se do Orlanda dostal, přál bych si, aby tam byl alespoň jeden z nich také,“ přál si. V Orlandu si však bude muset udělat nové kamarády.

 

Po týdenním pobytu na kempu ve Slovinsku a každodenních basketbalových lekcích měl o čem přemýšlet. Téma Orlanda se vznášelo ve vzduchu. Výsledný ortel měl ale padnout až o několik dní později. „Cestou na letiště jsem si celou dobu vyjmenovával hráče a říkal jsem si, kdo by se mohl do Orlanda dostat. Sebe jsem tam nepočítal. Měl jsem hodně tipů na hráče, kteří mohli jet místo mě. Myslím, že pro mě hovořila týmovost. Plnil jsem pokyny trenérů, ve hře jsem moc nevyčníval, ale snažil jsem se hrát hodně týmově,“ popisuje.

 

Dobrou zprávu se tak mohl dozvědět až s časovým odstupem na domácí palubovce sršní arény. I když to mělo být překvapení, přiznává, že tušení měl: „Něco takového jsem čekal. Proč by mi najednou řekli, abych šel na půlku a dal si triko přes hlavu,“ směje se.

 

„Když jsem to viděl, na jednu stranu jsem měl obrovskou radost – jedu do Ameriky! Ale budu z Česka sám. Bylo by lepší, kdybych tam měl ještě někoho známého, ale i tak to zvládnu,“ věří si mladý talent, že se neztratí ani od 7. do 12. srpna v Orlandu ve světové konkurenci.

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR