image

Švrdlík: Vyhrát Hyundai FINAL 4 při účasti Nymburka by bylo nejvíc

10.02.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 454
vytvořeno 10.02.2017, upraveno 10.02.2017

Ten čas z pátku 17. února mají pardubičtí basketbalisté červeně zakroužkovaný. Úderem 15. hodiny bude odpáleno očekávané první semifinále Hyundai FINAL 4 Českého poháru, v němž se utkají dva aktuálně nejlepší týmy domácí scény, letos ošlehaní řadou evropských bitev – úřadující ligový šampion ČEZ Basketball Nymburk a obhájce pohárové trofeje BK JIP Pardubice. Vzhledem k tomu, že poslední vzájemný duel na ligových prknech patřil Východočechům, půjde nyní o nejatraktivnější možný souboj zdejšího klubového basketbalu.

 

„Věřím, že to bude vyrovnané a půjde to do koncovky. A tam už se může stát cokoli,“ větří šanci pardubický podkošový pilíř a reprezentant Kamil Švrdlík.

 

Ten při netradičním čase a neutrálním prostředí prostějovského stánku, jenž FINAL-4 hostí, tuší, že ani jeden z týmů se nebude opírat o příliš bouřlivou kulisu, a rozhodovat tak budou jen a pouze výkony obou týmů. „Hraje se na neutrální půdě a šance je. Vždycky se začíná za stavu 0-0. Už jsme Nymburk jednou porazili, máme zatím dobrou sezonu, takže se nemáme čeho bát a vrhneme se do toho s tím, že ho jdeme porazit,“ neskrývá ambice dvojnásobný obhájce trofeje Švrdlík.

 

Ten na sto procent využil absence Středočechů v posledních dvou ročnících Českého poháru, když nejdřív v roce 2015 triumfoval s Prostějovem a loni s Pardubicemi, tehdy dokonce jako MVP turnaje. Teď už ale myslí i na to, co by bylo podle jeho slov nejvíc – zvednout trofej nad hlavu i s „neporazitelným“ Nymburkem v turnaji.

 

„Tu výzvu přijímáme. Doufali jsme, že bychom Nymburk mohli potkat až ve finále, když už v předchozích kolech jsme museli vyřadit dva silné týmy, ale o to by celkové vítězství bylo sladší, protože vyhrát při účasti Nymburka a ještě po tom losu, co jsme měli, to by byla obhajoba se vším všudy. Těžší cesty už by v českých podmínkách nebylo,“ adresuje Švrdlík zdolání Kolína a Děčína, tedy dvou účastníků z loňského FINAL 4, navíc v jejich domovských stáncích.

 

Nymburk do semifinále vstoupí uprostřed složitého dvojboje v Lize mistrů, který pro něj nezačal vůbec dobře. Ve středu schytal v prvním zápase předkola play-off direkt o 22 bodů v Sassari. Odveta jej čeká tři dny po finále Českého poháru. Kamil Švrdlík však spíše odmítá, že by jeho týmu býval pomohl těsnější výsledek ze Sassari, který by Nymburku dával větší naději na postup a potenciálně mohl rozostřit jeho předpohárové soustředění.

 

„Možná by pro nás jejich těsnější výsledek ze Sassari byl výhodnější, ale oni doma hráli v Lize mistrů dobré zápasy, a i když vyhrát o 23 bodů bude těžké, řekl bych, že to ještě nebalí. Minimálně budou chtít vyhrát. Navíc po FINAL 4 budou mít dost času před odvetou se Sassari, aby se na pohár mohli dostatečně soustředit. Navíc se do poháru vracejí po třech letech a budou chtít určitě vyhrát,“ soudí power forward obhájce trofeje.

 

Podle něj bude jedním z klíčových faktorů zápasu, jak se Bekse podaří pokrýt ústřední oporu soupeře Howarda Sant-Roose. „V prvním vzájemném zápase této sezony nás v Nymburce porazil, ve druhém u nás nehrál a vyhráli jsme. Vypadá to tedy, že je to jejich důležitý hráč, co dělá hodně jejich výkonu. My ho musíme nějak přibrzdit, i když se nejde připravovat jen na něj. Je ale fakt, že s ním je Nymburk mnohem nebezpečnější,“ podotýká Švrdlík.

 

Trochu pak zaváhá, když má odhadnout, kdo postoupí z druhého semifinále FINAL 4. „Normálně bych řekl, že Opava, která je dlouhodobě konzolidovaným týmem. Prostějov teď ale posilují noví hráči, vrací se tam Dylan Talley a nevím tak, co se od nové sestavy Orlů bude dát čekat.“

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR