image

Táta Boženky: Jsme z celého srdce vděčni

01.04.2016 - Martin Peterka
počet přečtení: 877
vytvořeno 01.04.2016, upraveno 01.04.2016

Mise desátého ročníku charitativní akce českého basketbalu a České televize Každý koš pomáhá byla naplněna. Hráči NBL i jejich týmy příspěvky za body ve vybraných utkáních, partner projektu Kooperativa Faktor prémiemi za smeče a samozřejmě i štědří fanoušci se dohromady složili na více než tři sta tisíc korun a překonali tak vytčenou částku, jíž bylo 200 tisíc na pořízení speciálního přístroje pro tříletou holčičku Boženku Hradilkovou.

 

Ta se narodila s vzácným genetickým onemocněním - spinální muskulární atrofií prvního typu. Jde o zatím neléčitelnou chorobu, kterou se její rodiče spolu s lékaři snaží všemi dostupnými prostředky zastavit. K tomu je třeba i kapnometru - přístroje, který umožňuje zjistit přesný stav plic, kdy se pak z výsledků vyšetření dá určit další podpůrná léčba. Boženka a další děti s onemocněním SMA by mohly být měřeny doma a tento přístroj by mohl být využíván i v pražské Fakultní nemocnici Motol ve spánkové laboratoři či na plicním oddělení.

 

„Jsme ze srdce vděční NBL a České basketbalové federaci za uspořádání sbírky pro Boženku na diagnostický přístroj, který by měl sloužit nejen Božence, ale všem dětem, které trpí podobnou chorobou,“ podotkl tatínek Boženky Václav Hradilek.

 

„Boženka měla bohužel v době konání sbírky vážný zdravotní problém, zápal plic, kvůli čemuž jsme strávili nějakou dobu v nemocnici, a tak jsme se nemohli plně zapojit do akce a ani ji podrobněji sledovat. Moc se ale těšíme, až budeme moci ukázat, jak bude Boženka a jiné děti přístroj vnímat. Bude to neskutečný posun vpřed z hlediska komfortu monitoringu a výsledných naměřených hodnot.“

 

Podle Václava Hradilka je pro Boženku každý přístroj nejprve velkou neznámou a má vždy nemalé obavy. „U kapnometru, který ze sbírky pořídíme, strach mít ale nemusí, protože je naprosto „přátelský“ a lze ho s Boženkou skamarádit tak, jak se skamarádila se svými dvěma jinými pomocníky, kašlacím asistentem a Bipápekem, jak říkáme přístroji umožňujícímu neinvazivní plicní ventilaci. Právě ten máme teď nově od našeho pobytu v nemocnici a budeme ho moci částečně také uhradit ze sbírky. Bipápek je pro Boženku v tuto chvíli nepostradatelným nočním kámošem, bez kterého by nemohla být doma.“

 

Vedle hmotné pomoci si Boženka odnesla z letošního ročníku KKP ještě jeden speciální zážitek, a to úplně jiného charakteru. „Nejvíce vnímala natáčení televizní upoutávky, které si moc užila. Je to naše malá modelka,“ chválí dceru její táta.

 

Na celkové vybrané částce se téměř z poloviny podíleli hráči a jejich týmy, kteří tradičně přispívali skrze „platbu“ za vstřelené body ve vybraných zápasech. Hned tři kluby se pak rozhodly dohodnutý příspěvek navýšit: BK JIP Pardubice tak nakonec pomohl 27 tisíci korun, BK ARMEX Děčín věnoval 14 700 korun a Lions Jindřichův Hradec 13 500 korun.

 

Generální partner ligy společnost Kooperativa za všechny smeče – včetně spousty dunků v All-Star Game - ve sledovaném období charity přispěla částkou 79 500 korun, když pěti sty korunami oceňovala běžnou smeč (celkem 111 takových zakončení) a tisícovkou záraz po chycení míče během letu ke koši (24).

 

Ruku k dílu přiložili i fanouškové a další dobří lidé, kteří skrze dárcovské SMS věnovali 28 300 korun.

Navíc prodejem butonů a magnetek při zápase Děčín - Nymburk, během All-Star Game v Ústí nad Labem a také na akci 3x3 Indoor Easter Challenge se získalo dalších 16 686 korun.

 

„Celkově vybraná částka je úctyhodná. Doufejme, že v životě malé Boženky pomůže udělat rozdíl,“ přeje si kapitán ČEZ Basketball Nymburk i českého národního týmu Jiří Welsch.

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR