image

Trenér Svitek: Nebylo potřeba přemlouvat

07.11.2017 - Martin Peterka
počet přečtení: 502
vytvořeno 07.11.2017, upraveno 07.11.2017

Nový kormidelník ženské reprezentace není mužem dlouhých proslovů a vzletných vyjádření. Kdo Štefana Svitka nezná, není si jistý, kdy vtipkuje a kdy mluví zcela vážně. A tak i jeho nové svěřenkyně přiznávají, že se radši nesmějí, i když tuší, že by mohly. Prostě kdyby to náhodou nakonec fór nebyl. Ale dost už planých řečí, tady je výběr toho hlavního, co dnes bývalý československý reprezentant aktuálně v českých službách řekl při prvním setkání s tuzemskými novináři „zoči voči“. Tou vůbec nejdůležitější informací bylo, že všech 16 pozvaných hráček na sraz před úvodními dvěma kvalifikačními duely o mistrovství Evropy dorazilo. A dorazilo zdravotně v pořádku. A co zaznělo od trenéra dál?

 

O hře, jakou se bude chtít prezentovat

„Chci, abychom především dobře a agresivně bránili, což je dnešní trend v evropském a světovém basketbale. Přes obranu bychom se chtěli dostávat do zápasu, abychom jen nečekali, jestli nám půjde střelba, nebo ne, a jestli případně soupeře přestřílíme. Z toho je důležité vycházet hlavně na hřištích soupeřů a touto cestou se budeme snažit vítězit. Také bychom chtěli dávat hráčky do pozic, které jim vyhovují, a kde se cítí být silné.“

 

O tom, zda musel některé z nominovaných přemlouvat

„S těmi hráčkami, se kterými jsem komunikoval já, hlavně s těmi hrajícími v zahraničí, spolupráce nebyla žádnou vědou. Děvčata ráda přijela reprezentovat a s tímhle žádný problém nebyl. Nebylo třeba někoho přemlouvat, nebo mu vyhrožovat. Právě naopak. S některými hráčkami jsem mluvil přímo já, s dalšími, které už delší dobu věděly, že pozvané budou, komunikoval (sportovní ředitel) pan Blažek i další členové realizačního týmu.“

 

O dni, kdy dojde k výběru finální dvanáctky pro úvodní zápas v Německu

„Bude to ve čtvrtek, před pátečním odjezdem do Německa. Je možné, že to bude nominace jen na tohle první utkání a na domácí zápas se Švýcarskem dojde k nějakým změnám.“

 

O tom, co jde stihnout během šestidenní přípravy

„Těch šest dnů nám musí stačit. Jsou tu hráčky, co mají něco odehráno v Eurolize a v dalších evropských soutěžích a jsou natolik basketbalově zdatné, aby věci pochopily rychle a uměly je ve hře aplikovat. Pár věcí bychom chtěli stihnout nacvičit v útoku, a pokud jde o obranu, budeme bránit celoplošně a nátlakově. K tomu chceme dobře doskakovat, abychom měly základ k rychlým protiútokům.“

 

O plánu důkladnější přípravy po sezoně

„Až bude po sezoně víc času, budeme se snažit ho využít a sehrát se ještě víc, abychom se naučili líp to, co bychom chtěli hrát. V plánu je - zhruba deset dní po sezoně - jedno delší soustředění v délce 4 až 5 týdnů včetně přípravných zápasů. V nich bychom dali šanci i širšímu okruhu hráček, které tu teď nejsou, nebo nebudou hrát v kvalifikaci tolik. Chystali bychom se tak už na další kvalifikaci.“

 

O Německu, prvním soupeři v kvalifikaci ME 2019

„Je třeba si dát pozor na to, že Němky hrají doma, s podporou svých fanoušků. Dají do toho enthuziasmus a energii, kterou budou doma chtít využít a vyvinout na nás tlak.“

 

O Švýcasrku, druhém soupeři prvního kvalifikačního bloku

„Švýcarsko jsem viděl v jednom zápase z minulé kvalifikace, ale bude záležet, které hráčky nakonec budou v týmu. Mají tam pár zkušených opor, které působí ve Fracnii i jinde v cizině, ale otázka je, zda budou v sestavě. Navíc mají nového trenéra, takže i hra bude vypadat jinak než v minulé kvalifikaci, proto se budeme soustředit hlavně na svou hru. V basketu se nedá vymyslet mnoho nového, spousta týmů hraje velmi podobné systémy, takže se spíš budeme chystat na různé typy akcí.“

 

O rozdělení kompetencí v realizačním týmu

„Třeba dnes se prvních 40 minut tréninku každý z trenérů věnoval jedné skupině po stránce individuální činnosti. Při samotné hře se já budu soustředit na útok a jeden z asistentů na obranu.“

 

O jednom z úkolů asistentky Veroniky Bortelové

„Bude mít za úkol sledovat hráčky i mimo kvalifikační okna, přicházet s podněty a návrhy, nebo informacemi o formě hráček. A popřípadě s nimi bude individuálně trénovat.“

 

O tom, zda Tereza Pecková z jeho Miškolce má k finální „repre“ nominaci blíž

„Hlavně se jí teď v národním týmu lehčeji trénuje a nemusí si na mě zvykat. Už mě zná a ví, co vyžaduju, a i já líp znám ji. Moje rozhodování o její nominaci bude o to snadnější. Jsem rád, že se Tereze začátek sezony povedl a hraje dobře (aktuálně je top skórerkou Miškolce s průměrem 13,3 bodu). Doufám, že si to přenese i do kvalifikačních zápasů.“

 

O své dohodě s Miškolcem (kde začal letos v létě) o uvolňování k české reprezentaci

„Dohoda tam byla už předem. V klubu věděli, že nebudu v termínech kvalifikací k dispozici, a proto máme asistenta a kondičního trenéra, kteří mě vždy po dobu nepřítomnosti zastoupí.“

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR