image

Tréninková morálka byla výborná, chválí si návštěvu BK Klatovy Jan Slowiak

05.02.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 711
vytvořeno 06.02.2014, upraveno 06.02.2014

Komise vrcholového basketbalu mládeže pro kategorii chlapců zahájila svojí práci v terénu. Podívat se na trénink, provést analýzu, zhodnotit, popovídat si s dětmi na semináři a předvést modelový trénink. To byla ve zkratce náplň návštěvy Jana Slowiaka a Ronena Ginzburga v BK Klatovy.

 

Na západě Čech strávili dva dny. „Účelem naší společné návštěvy klubu bylo pomoci ještě více zpopularizovat basketbal ve městě, kde se výrazně zlepšují podmínky pro tento sport. Chtěli jsme Klatovům dát najevo, že jejich aktivity, hlavně v oblasti náborů a spolupráce se základními i mateřskými školami si vážíme, protože řeší základní problém českého basketbalu. Zvyšují počet dětí, které se basketbalu věnují. Tuto snahu jsme chtěli společně s panem Ginzburgem podpořit,“ vysvětloval Jan Slowiak, proč si s trenérem národního týmu vybrali k první návštěvě Klatovy.

 

Během svého pobytu se nezaměřovali pouze na jednu věkovou kategorii, ale snažili se obsáhnout co nejvíce z činnosti klubu: „Viděli jsme všechny kategorie od přípravky šestiletých dětí až po starší dorost.“ Smyslem těchto cest po českých klubech, které minulým týdnem začaly, není někoho opravovat nebo vnucovat svojí pravdu, ale podpořit a dát náměty do další činnosti tak, aby se základna českého mládežnického basketbalu rozrůstala. „Nejpozitivnějším prvkem je, že jejich pyramida talentů se systematickou prací daří rozšiřovat. To si myslím, že je ideální základ, aby se i kvalita ve vyšších ročnících neustále zvyšovala,“ je s premiérou spokojený Slowiak.

 

Zatímco první den věnovali pozorování, druhý začal diskuzí se školáky a skončil modelovými ukázkami. „Byla to spíše beseda, které se zúčastnilo téměř 80 dětí základní školy, která nejvíce spolupracuje s klatovským oddílem basketbalu. Ronenovi se podařilo navodit správnou atmosféru vysvětlením, proč je nejlepší sport basketbal,“ usmívá se Slowiak. Posluchači prokázali, že mají o basketbalu přehled a v diskuzi se zajímali především o české reprezentanty: „Otázky padaly především na Tomáše Satoranského a Jana Veselého. Panovala velmi příjemná a pohodová atmosféra.“

 

Pak už přišel čas na praktickou ukázku tréninku. Ronen Ginzburg a Jan Slowiak se ujali vedení tréninků pro kategorie U17 a U19: „Tréninková morálka byla výborná. Samozřejmě určitá nervozita na hráčích a hráčkách byla vidět, ale podařilo se jí odbourat. Všichni se snažili realizovat naše pokyny a docela se to i dařilo technicky. Myslím, že naše tréninky ukázaly všem zúčastněným trochu jiný pohled na proces učení, kde trpělivost a důslednost v boji o každý detail technického vybavení jednotlivce, je daleko podstatnější než použité cvičení.“

 

Slova Jana Slowiaka potvrzuje za BK Klatovy i Ondřej Sýkora: „Trenéři si odnesli hned několik důležitých poznatků, jako např. být trpělivější, důslednější a dbát na detail při práci na individuální činnosti jednotlivce. Líbilo se jim, že i tak vysoce postavení trenéři jako pánové Ginzburg a Slowiak jsou normální lidé bez zbytečného ega. Všichni považovali ty dva dny za basketbalový svátek.“ Klatovští trenéři si z návštěvy reprezentačního trenéra a předsedy Komise vrcholového basketbalu mládeže pro kategorii chlapců odnesli řadu poznatků. „Shodli na tom, že je nezbytně nutné pokračovat ve zdokonalování individuálních činností jednotlivce. Trenéři U17 a U19 mi potvrdili, že trénink pana Ginzburga je velmi oslovil, a budou používat velkou část předvedených cvičení. Trenéři minibasketbalových družstev souhlasí, že je potřeba klást důraz na detail, na což se občas zapomíná,“ potvrdil Sýkora.

 

Jan Slowiak byl s premiérovou akcí spokojený a chce v započatém trendu nadále pokračovat. „Mé pocity z toho, co jsem viděl a prožil, byly velmi pozitivní a věřím, že návštěva splnila svůj účel,“ uzavřel Slowiak.

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR