image

USK ve finále MČR juniorů vyzve Nymburk

05.05.2018 - Martin Peterka
počet přečtení: 416
vytvořeno 05.05.2018, upraveno 05.05.2018

Do finále MČR U19 postoupily USK Praha a Nymburk. Domácí Pražané si poradili v prvním semifinále s Prostějovem 72:58 a Středočeši zdolali v druhém semifinále GBA 79:64. Zítřejší finále tak bude USK Praha – BA Nymburk od 15:00. Od 12:30 se utká o bronz GBA s BCM Orli Prostějov.

 

 

USK Praha – BCM Orli Prostějov 72:58 (16:8, 45:25, 54:48)

První dvě minuty utkání koš nepadl. Oba týmy si vybíraly daň za nervózní vstup do utkání. Střelecky otevřel letošní MČR U19 až hostující Lukáš Sychra. Pražané se dostali do tempa až po prvních pěti minutách a za stavu 13:7 si bral Prostějov oddechový čas. Po první čtvrtině vedli domácí 16:8. Pražané se v úvodu druhé čtvrtiny dostali poprvé do dvouciferného vedení, když na 23:11 zvyšoval košem s faulem a následně šestkou Marek Vyroubal. Sovy si dvouciferné vedení udržely až do přestávky, když Prostějovu nedaly v jejich útoku mnoho prostoru, naopak samy neúnavně nájezdy atakovaly koš soupeře a dostaly se až na rozdíl 20 bodů. Orly držel v prvním poločase především Páleník, autor 9 bodů. Hosté vstoupili do třetí čtvrtiny skvěle. Dali tři trojky v řadě, všeobecně si počínali sebevědoměji v zakončení, a to se projevilo na skóre po 30 minutách. Třetí čtvrtinu totiž vyhráli 18:9 a tím se dostali zpět do hry o finále. Skvěle naladěná Folimanka, do které si našlo cestu přes 900 diváků se bavila. Poslední čtvrtina nabídla drama. Za stavu 54:51, po trojce Borovky, se prosadil kapitán domácích Farský košem s faulem a dopřál svému týmu možnost nadechnutí. Sovy se čtyři minuty před koncem utkání dostaly znovu na dvouciferný rozdíl, který už si pohlídaly do konce. Postupují tak do finále, Prostějov se utká o třetí místo.

 

Vyjádření po utkání: https://youtu.be/aEYFXDawOJA

 

BODY

DOMÁCÍ

Farský Radek 20, Macháč Petr 12, Samoura Patrick 12, Vyroubal Marek 12, Bátovský Marcel 8, Böhm David 4, Bobek Lukáš 2, Fuxa František 2

 

HOSTÉ

Palenik Juraj 21, Maděra Jan 16, Borovka Štěpán 5, Klepač Erik 5, Michalčík Matěj 4, Sychra Lukáš 4, Havel Radim 3

 

STŘELBA 3B. 22/6:21/8

STŘELBA 2B. 43/23:35/14

TH 16/8:11/6

doskoky 40:34

CHYBY 18:21

POČET DIVÁKŮ 925

 

 

GBA – BA Nymburk 64:79 (13:22, 27:33, 44:52)

„Domácí“ byli v roli favorita, která je na začátku utkání svazovala. Nymburk toho využil, hrál s velkou chutí a po pěti minutách trochu překvapivě vedl 11:4. Po první čtvrtině byl rozdíl devítibodový, ale GBA se v druhé čtvrtině oklepala z úvodních minut a začala stahovat skóre. Přesto se Nymburk držel role černého koně šampionátu a tři minuty před poločasem vedl 31:22. Po návratu z šaten se vyrovnala hra a s ní i skóre. 36:35 svítilo na tabuli, když svěřenci trenéra Beťka poprvé v utkání vedli. Jenže Nymburk cítil šanci a Kovářův „and 1“ znamenal znovu odskočení na 36:41. Nymburk si nechal dost střeleckého prachu na poslední čtvrtinu. V té doslova řádil, vyhrál ji 27:20 a zcela zaslouženě postoupil do finále, přes druhý tým základní části GBA. Posledních pět minut utkání již nebylo o postupujícím pochyb, a někteří z 775 přihlížejících diváků s předstihem opouštěli sedačky.

 

Ohlasy po utkání: https://youtu.be/IKQ2NB9PiBw

 

 

BODY

 

DOMÁCÍ

Javorský David 21, Welsch Marek 9, Novotný Filip 7, Jaakson Mark 6, Zelizňák Maroš 6, Šiler Martin 4, Janošov Milan 3, Poulina Calvin 3, Randuška Daniel 3, Mikyska Tomáš 2

 

HOSTÉ

Novotný Filip 22, Kovář Luboš 18, Mráz Jan 12, Štafl Miroslav 9, Jirák Rostislav 7, Kulich Miloslav 4, Mikula Tobiáš 4, Vejvar Vojtěch 3

 

STŘELBA 3B. 19/6:21/7

STŘELBA 2B. 48/15:45/25

TH 31/16:19/8

doskoky 45:49

CHYBY 22:26

POČET DIVÁKŮ 775

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR