image

V basketbalu je dobrá medializace - říká na startu Kooperativa NBL ředitel úseku marketingu Kooperativa a.s. Milan Medek

25.09.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 702
vytvořeno 26.09.2014, upraveno 28.09.2014

"Po opuštění volejbalu jsme dlouho hledali nějaký zásadní projekt, protože naši konkurenti mají každý nějakou velkou sportovní událost," zdůraznil v rozhovoru ke vstupu společnosti Kooperativa do Národní basketbalové ligy marketingový ředitel druhého největšího pojišťovacího ústavu v Česku Milan Medek.

 

Jakou zkušenost jste v Kooperativě udělali s mužskou volejbalovou extraligou, jejímž generálním partnerem jste byli do roku 2010, a to celkem 11 sezon?

Za těch 11 let u volejbalu sice uděláte dobrou zkušenost, ale také naplníte vše, co od toho chcete. Jednak to je o vztahu značky k tomu danému sportu a o vytvoření povědomí v populaci, že Kooperativa podporuje něco dobrého a zásadního ve sportu. Po těch 11 letech už jsme ale také zjišťovali, že nám to nepřináší nic nového. Chtěli jsme od toho i nějaký obchodní přesah, abychom měli možnost oslovit také členskou základnu, ale ani tohle úplně nefungovalo, takže jsme od toho odešli. Trochu to souviselo i se změnami ve vedení volejbalového svazu.

 

Co vás pak letos dovedlo k basketbalové NBL?

My jsme po opuštění volejbalu dlouho hledali nějaký zásadní projekt, protože naši konkurenti mají každý nějakou velkou sportovní událost. My jsme (po opuštění volejbalu) dosud byli výhradně u cyklistiky, a to u té amatérské. Podporujeme seriály Kolo pro život a v zimě pak lyžařskou Stopu pro život, kde nám ale chyběla medializace. Tohle je tedy hlavní důvod našeho partnerství s NBL, protože medializace je v basketbalu dobrá. My nyní chceme značku víc propagovat, neboť situace na pojišťovacím trhu není úplně jednoduchá a my potřebujeme naši značku mezi lidi dostávat i touto nepřímou formou.

 

Co vás zatím spojení s vrcholovým sportem a jeho mužskou top soutěží naučilo? A kam byste své zkušenosti nyní chtěli posunout dál?

Vždycky jsme hledali sport, který konvenuje tomu, jaká je naše cílová skupina klientů. Naším sloganem je Pojišťovna pro život, jaký je. Hledali jsme tak sport, který není konfliktní, není příliš agresivní, vyhýbají se mu finanční a korupční aféry a tohle všechno nám basketbal nabízí. Pravda je, že teď jsme na úplném začátku spolupráce, vše se upeklo až v létě a teprve ladíme všechny formy spolupráce. Sami vidíte, že ještě není hotové třeba nové logo soutěže. Než abychom ale představili nějaký polotovar, chceme si dát čas a představit vše pořádně. Věříme, že půjde o dlouhodobou záležitost.

 

Jde tuto dlouhodobost více upřesnit?

To je i pro nás otázkou. Záleží, jak náš vztah bude fungovat. Ve smlouvě máme opční právo na další roky, takže obě strany si dávají prostor, aby mohly plynule pokračovat i v dalších sezonách. Bude samozřejmě i na organizátorech soutěže, stejně jako na nás, jak vše dokážeme zužitkovat. Tuto první sezonu bych tak nazval jako testovací. Na druhou stranu si myslím, že ten rok je odpovídající doba na to, aby se vše správně naladilo a mohlo to začít fungovat.

 

Do jaké míry jsou vůbec vrcholoví sportovci a fanoušci vrcholového sportu, kteří jsou namnoze sami i aktivními hráči, zajímavou skupinou pro pojišťovnu, jakou je Kooperativa?

Určitě to je zajímavé společenství. Jsou to lidé, kteří jsou schopní mít aktivní způsob života, a člověk, který aktivně žije, má spoustu potřeb pojistit sebe, své zdraví i majetek. Proto je to pro nás ta zajímavější část celé populace.

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR