image

V těsném závěru se ve Varech radovaly Lotyšky

29.05.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 838
vytvořeno 29.05.2015, upraveno 30.05.2015

České basketbalistky mají za sebou první vystoupení v rámci Mezinárodního turnaje v Karlových Varech, ve kterém se střetly s Lotyšskem. Do svého druhého přípravného utkání v této sezóně vstupovaly posíleny včerejším vítězstvím nad Slovenskem.

 

Lvice vstoupily do utkání hnané mnohonásobně větším počtem diváků než ve včerejším zápase jako uragán. Především Kateřina Elhotová si udržela dobrou střeleckou mušku ze čtvrtečního střetnutí. Lotyšky ale rychle zachytily tempo utkání a prokázaly, že jejich hra je opravdu pestrá. Dokázaly využít okének v české obraně a miss-matchů k zakončení z podkošového prostoru, ale také se nebály vystřelit z dlouhé vzdálenosti.

 

Právě dvě trojky v řadě Gunty Baško vytvořily soupeřkám pohodlný náskok, který se šplhal až k deseti bodům. Češky v tuto chvíli ztrácely míče v útoku a pokud se dostaly do zakončení, to bylo nepřesné. Pak ale přišel nový impuls vycházející ze zlepšené obrany, najednou Lvicím do koše padla i trojka a šňůrou 8:0 překlopily poločasové vedení na svou stranu.

 

„My bychom měly vycházet z obrany. Pokud hru dobře čteme a začneme hrát agresivněji, tak to jde i v útoku, můžeme zahrát protiútoky. Ten úsek vyhraný 8:0 byl zásluhou zlepšené obrany,“ hodnotila Jana Veselá, že právě defenziva by měla být hlavní českou zbraní. Tu je však potřeba ještě pořádně vypilovat: „„Ony hrály hodně rychle a jejich hra byla plná clon. Největší problém nám dělal jejich útok, takže musíme zapracovat na obraně, více si vypomáhat.“

 

Lotyšky po změně stran opět našly ztracenou mušku z trojkové vzdálenosti, ale české basketbalistky dokázaly odpovědět zrychleným přechodem na útočnou polovinu a v postupném útoku se blýsknout i pohlednými kombinacemi. Pak si ale i česká obrana vybrala oddechový čas a jen těžko bychom hledali na obou stranách útok, který nebyl zakončen košem.

 

Ve chvíli, kdy Lotyšky začaly trefovat za tři body, přehrávaly český tým. A právě to se stalo při vstupu do závěrečné čtvrtiny díky přesné ruce Jakabsone. Češky se snažily odpovědět stejným způsobem, ale kos pro ně byl při střelbě z dlouhé vzdálenosti zakletý. Útok Lvic okysličil návrat Kateřiny Elhotové. Její úspěšné střely vlily novou energii do žil i divákům. Češky se přiblížily až na rozdíl jediného bodu, ale další lotyšská trojka už hráčkám z Pobaltí zajistila výhodu, kterou se Lvicím nepodařilo smazat, i když se opět přiblížily na dostřel jediného bodu.

 

„Mají nový tým. Znám tam jenom pár holek. Možná jednu, dvě. Jsou hodně mladé, agresivní, dravé. To je jejich styl, který budou hrát,“ ocenila Jana Veselá hru soupeřek.

 

Česká republika – Lotyšsko 61:64 (16:16; 30:28; 49:48)

Elhotová 18, Veselá 16, Vyoralová 8, Hnušová 7, Bortelová a Hejdová po 3, Stejskalová, Bartoňová a Štěpánová po 2, Burgrová, Pochobradská a Hindráková 0 – Vitola 14, Krastina 12, Baško 10

 

V první zápase porazilo Turecko reprezentaci Slovenska 68:41. Nejlepšími střelkyněmi byly na straně Turecka Sanders (12) a Canitez (10). U Slovenek Toliver (10) a Hruščáková (9).

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR