image

V útočné bitvě byli o bod lepší Rakušané

12.07.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1131
vytvořeno 12.07.2014, upraveno 12.07.2014

Čeští basketbalisté mají za sebou první přípravný zápas. V ofenzivní bitvě podlehli v St. Pöltenu domácímu Rakousku o jediný bod. Zápas přinesl hned devět dvojciferných střelců.

 

Do zápasu lépe vstoupili domácí basketbalisté, kteří si jako první vypracovali mírný náskok. Na rozdíl od českého týmu se jim dařila střelba ze střední a dlouhé vzdálenosti. Čeští basketbalisté se v útoku hledali a díky ztrátám dávali domácím hráčům možnost jednoduše skórovat.

 

Úsek lemující první přestávku vyšel lépe rakouským reprezentantům. Díky rychlé hře v něm získal až dvouciferný náskok. Češi však v tu chvíli zpřesnili obranu, ale především se začali prosazovat na útočné polovině a rychle zlikvidovali své manko. Po 17 minutách hry se poprvé v zápase dostali do vedení.

 

V prvním přípravném zápase se Češi museli obejít bez tří hráčů základní sestavy z loňského Eurobasketu. „Na začátku byli trošku nervózní. Pak se s tím ale dokázali vyrovnat a hráli dobře. Dostali prostor na 20 až 25 minut a ukázali, že můžou hrát,“ hodnotil trenér Ronen Ginzburg počínání rozehrávačů při nepřítomnosti Tomáše Satoranského.

 

Ve třetí desetiminutovce si Češi mírný náskok udrželi. Především díky šesti úspěšným trojkovým pokusům. Dvakrát se hned zkraje druhého poločasu trefila Luboš Bartoň, pak následovala pasáž Vojtěcha Hrubana se třemi úspěšnými střelami a českou kanonádu ukončil Adam Číž. Rakušané však většinou dokázali na české úspěšné útoky reagovat na druhé straně hřiště, a tak zůstávali stále na dohled.

 

„Nehráli jsme dobře v obraně. Měli jsme hlavně problém s obranou vysokých hráčů soupeře a vnitřního prostoru. Hodně chyb pramenilo ze špatné komunikace,“ hovořil po utkání trenér Ronen Ginzburg o tom, proč mělo utkání tak útočný průběh. Zároveň ale dodal, že na zlepšení defenzivní části hry je ještě dost času.

 

Ofenzivní představení pokračovalo i v poslední desetiminutovce. Díky vysoké úspěšnosti střelby postupně Rakušané překlopili skóre na svojí stranu. Když už se zdálo, že domácí vítězství nepustí, přišly na řadu opět české trojky, které byly navíc prokládány taktickými fauly. Lvům se podařilo stáhnout rozdíl až na jediný bod, ale na víc už jim čas nestačil.

 

„Až se připojí Tomáš Satoranský, Pavel Pumprla, a já věřím že i Jan Veselý, budeme silnějším týmem. Dnešní hra nebyla špatná, ale na výhru to bohužel nestačilo,“ nedělá trenér z nezdaru v prvním přípravném utkání vědu.

 

 

Rakousko – Česká republika 100:99 (22:17; 41:44; 66:70)

Mahalbašič 28, Klapeisz 14, Rados 11, Hopfgartner 10 – Palyza 21, Hruban 16, Auda 15, Bartoň 12, Welsch 11, Číž 7, Chán 6, Šiřina 5, Švrdlík 4, Balvín 2, Bohačík a Muirhead 0

TH: 29/23 – 28/23

Trojky: 7 – 14

Doskoky: 27 – 34

Zisky: 9 – 10

Ztráty: 16 – 21

Asistence: 17 – 15

Fauly: 25 - 28

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR