image

Ve strhujícím utkání dokázaly Češky vstát z mrtvých, aby pak padly v prodloužení

29.06.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1926
vytvořeno 29.06.2014, upraveno 29.06.2014

České basketbalistky připravily divákům další infarktové představení, tentokrát však s nešťastným koncem. Ve strhujícím utkání po skvělé stíhací jízdě podlehly evropským soupeřkám z Maďarska až po prodloužení.

 

Zapas_2Češky se s Maďarkami v loňské úspěšné sezóně střetly dvakrát a v obou případech dokázaly své soupeřky přetlačit, i když vždy minimálním rozdílem. Také dnes bylo utkání mimořádně vyrovnané a evropským souboj navíc nepostrádal obrovské nasazení z obou stran. Ostatně, necelých 1 700 fandících diváků v hledišti nenechalo hráčky na hřišti ani na chvíli odpočinout.

 

„Družstvo Maďarska hraje podobným stylem jako hrajeme my. Zápasy s nimi jsou vždy vyrovnané a mají vysokou úroveň. Průběh vzájemných střetnutí ukazuje, že jsou družstva vyrovnaná a vyhraje ten tým, který má momentálně větší kousek štěstí,“ ocenil výkon obou družstev trenér Fousek.

 

Českým basketbalistkám dělalo problém zastavovat útoky soupeřek. Za první poločas svěřenkyně trenéra Fouska inkasovaly na sebe nezvyklých 47 bodů. Bodově se v maďarském dresu činila především Deborah Dubei, která tak uplatňovala zkušenosti nasbírané v osmi zápasech letošního ročníku Eurocupu.

 

„První poločas byl z naší strany v obraně mizerný. My jsme obranářský tým. V šatně jsme si něco řekli. Velmi špatně jsme bránili střelce a ti měli úžasnou úspěšnost. Druhý poločas už byl lepší. Na konci utkání jsme asi byli kondičně na tom lépe než soupeř,“ byl podle trenéra problém především v začátku utkání.

 

Domácí hráčky musely prakticky po celý zápas dotahovat vedení soupeřek, které navíc po změně stran zpřesnily obranu a nenechávaly Češkám tolik prostoru na skórování. Na každé snížení svého náskoku navíc Maďarky našly velmi rychlou odpověď. Domácí basketbalistky se ale nenechaly zlomit a z téměř bezvýchodné situace skvělou bojovností dokázaly dotáhnout zápas do prodloužení.

 

„To je ta buldočí vůle holek. Nepoloží se, když se nedaří. Za každého stavu se dokáží vrátit do zápasu. Stojí je to mraky sil a o to je to pro mě teď těžší. Rvaly se, bojovaly a stejně toto utkání ztratily. Byl jsem za nimi v šatně a na tomto družstvu je sympatické, že se nenechá zlomit. I teď už byla pozitivní nálada. Těšíme se na další zápas a není tam hlava dolů,“ je český tým odhodlaný.

 

V nastaveném čase však měly více sil Maďarky a vyhrály už svůj druhý zápas na šampionátu až po 45 minutách hry. Češky se v úterý od 18 hodin utkají s Kanadou o 2. místo ve skupině. „Nikdy jsme nespekulovali o soupeři křížem. My chceme Kanadu porazit, nehledáme soupeře a jdeme za vítězstvím,“ vyhlásil trenér Fousek.

 

 

Maďarsko – Česká republika 88:85 prodl. (26:20; 47:42; 61:54; 76:76)

Dubei 27, Studer 16, Aho 14 – Reisiengerová 28, Holešínská 20, Šoukalová 12, Šípová 7, Matušková 6, Malečková, Hošková a Fadrhonsová po 4, Krejzová 0

TH: 38/19 – 32/22

Trojky: 5 – 5

Doskoky: 37 – 40

Zisky: 8 – 9

Ztráty: 18 – 17

Asistence: 7 – 13

Fauly: 26 - 29

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR