image

Ženské kvalifikace získaly od FIBA nový kabát

10.07.2018 - Martin Peterka
počet přečtení: 133
vytvořeno 11.07.2018, upraveno 11.07.2018

V listopadu 2019 vejde v platnost nový FIBA systém soutěží ženských reprezentací, který nicméně nebude pouhou kopií reformy soutěží mužských národních týmů. Jak bude celý komplex, naplánovaný jako čtyřletý cyklus, nově vypadat?

 

V listopadu (11.-21.) 2019 vše začne předkvalifikací na olympiádu 2020 v Tokiu (24. července až 9. srpna, 12 týmů). Národní týmy z Afriky (1 turnaj, 6 týmů s dvěma postupujícími), Ameriky (2 turnaje, celkem 8 týmů a 4 postupující) a Asie (včetně Oceánie, 2 turnaje, celkem 8 týmů a 4 postupující) sehrají regionálně zaměřené turnaje, z nichž pro 10 týmů povede cesta na jeden ze čtyř celosvětových kvalifikačních podniků, jež se odehrají 3.-13. února 2020.

 

V Evropě bude vše trochu jinak. Jelikož bude v běhu i kvalifikace o Eurobasket 2021 (v termínech listopadu 2019, listopadu 2020 a února 2021), reprezentace se olympijským předkvalifikacím vyhnou a 6 nejlepších týmů z ME 2019 bude přímo nasazeno do hlavních kvalifikačních turnajů (únor 2020).

 

Do 4 globálních olympijských kvalifikačních podniků tak celkem postoupí 16 celků, přičemž 3 nejlepší z každé akce proniknou na samotnou olympiádu.

 

Stejný systém bude fungovat i v rámci kvalifikace na Světový pohár (mistrovství světa, 12 účastníků) 2022. Regionálně koncentrované předkvalifikace (opět 5 turnajů) v Africe, Americe a Asii (s Oceánií) proběhnou v listopadu 2021 (8.-18.) a 10 týmů z nich postoupí na jeden ze čtyř velkých kvalifikačních turnajů hraných v únoru 2022 (31.1.-10.2.). V Evropě se do nich kvalifikuje opět šest týmů z EuroBasketu, tentokrát z toho v roce 2021.

 

Kontinentální šampionáty budou mít své vlastní kvalifikace, a to od listopadu 2020. V Evropě, kde se nyní hraje kvalifikace už o druhé ME v řadě, se začne s kvalifikací na EuroBasket 2021 již v listopadu 2019.

 

Kde nastaly hlavní změny?

Kvalifikace na Světový pohár (mistrovství světa) dosud probíhala skrze umístění na kontinentálních šampionátech, nyní ale budou stejně jako u mužů speciální kvalifikace. Konečné umístění na mistrovstvích Afriky, Asie-Oceánie a Ameriky rozhodnou o účastnících předkvalifikací pro olympiádu a Světový pohár (MS). Novinkou budou i čtyři celosvětové kvalifikační turnaje o olympiádu a Světový pohár (MS).

 

Smyslem změn podle FIBA je, aby kontinentální šampionáty byly víceméně uzavřenými akcemi a na jejich základě se nepostupovalo rovnou na další velké akce. Kvalifikace na jednotlivé velkopodniky tak nyní budou zcela separátní. Přirozenou součástí procesu je pořádání většího počtu domácích zápasů nebo i celých kvalifikačních turnajů v jednotlivých zemích i během roku a podpora a propagace ženského basketbalu obecně.

 

 

 

Kval_zeny_2019

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR