image

Zlaté finále U16 stylem start-cíl a lvice jsou mistryně Evropy

24.08.2015 - Martin Peterka
počet přečtení: 3551
vytvořeno 23.08.2015, upraveno 23.08.2015

České basketbalové reprezentantky do 16 let jasně dominovaly finále evropského šampionátu. Domácí basketbalistky, které jim v závěrečném zápase turnaje byly soupeřkami, nepustily ani jednou do vedení a po dvou stříbrech z předchozích šampionátů udělaly za neskutečnými třemi roky zlatou tečku.

 

České basketbalistky si moc dobře uvědomovaly, že ve včerejším semifinále, kdy Portugalky v domácím pekle doslova usmažily Španělsko o 20 bodů, byl velmi důležitý začátek. Ten Španělky nezvládly a celý zápas se z úvodního direktu nevzpamatovaly. To lvice dnes zchladily domácí publikum vysoce efektivní hrou.

 

„Celý šampionát jsme se potýkali se začátky. Trvalo nám dlouho, než jsme se dostali do rytmu a našeho tempa. Kladli jsme na úvod proto velký důraz na poradě. Podařilo se nám ho zachytit, byli jsme hodně nahoře, nenechali jsme soupeřky dát jednoduchý koš a odskočit v tomto bouřlivém prostředí,“ potvrdil trenér Richard Fousek, že si lvice dávaly velký pozor na vstup do zápasu.

 

Češky dohrávaly situace do podkošového prostoru a vládly i na doskoku. To byl základ, na němž svěřenkyně trenéra Richarda Fouska stavěly. Když však bylo potřeba, pomohly si střelou z delší vzdálenosti. Díky tomu si vypracovaly až dvacetibodové vedení. Bylo jasné, že Portugalky se musí prosadit v útoku, a tak po pár jejich úspěších naordinoval Fousek zónovou obranu, která pomohla výrazný náskok udržet do poločasu.

 

„Byli jsme od začátku trpěliví a silní. Postupně jsme navyšovali náš náskok. Musím říct, že se nám celý zápas hodně dařilo. Sice tam nějaké chyby byly, ale jen malé,“ smál se úspěšný trenér.

 

Po změně stran vstoupilo na palubovku hodně nabuzené domácí družstvo. Portugalkám se podařilo pár útočných akcí, rozproudily domácí publikum a hlavně snížily své manko na deset bodů. Češky se trápily v útoku do postavené domácí obrany. První body druhého poločasu zaznamenaly až po třech a půl minutách. A to z trestných hodů. Postupně se ale dostaly zpět do tempa, pomohly nájezdy pod koš, rychlé protiútoky a také trojková střelba.

 

Slibný náskok na začátku závěrečného dějství české basketbalistky ještě navýšily, a tak i přes dvě slepené trojky domácích byl stále okolo luxusních dvaceti bodů. Češky si jasně šly za splněním svého zlatého snu. A pochopilo to i domácí publikum. Tohle už nešlo zlomit. Mladé lvice tak mají po zlatu z Evropského olympijského festivalu mládeže další nejcennější kov, který má ale ještě o něco větší hodnotu.

 

„Je to úžasný pocit. Dvakrát za sebou jsme byli druzí a teď to konečně vyšlo. Přeji to holkám. Ony tomu obětují celý rok a prázdniny. Tohle je ohodnocení za jejich tvrdou práci,“ těšilo Fouska. Tomu už za poslední tři roky visí na krku potřetí medaile. Tentokrát ovšem zlatá. „Ve všech týmech byly holky hráčsky, fyzicky a mentálně na stejné úrovni. V předchozích letech jsme možná měli těžší soupeře a chybělo nám trochu štěstí. Jinak ale pracovitost, chuť jít za výsledkem a kolektivy, to byly hlavní znaky všech tří týmů. A to je v kategorii do 16 let základ,“ popsal společné rysy úspěchu trenér mistryň Evropy.

 

Do nejlepšího týmu turnaje byla vybrána Veronika Šípová.

 

 

Česká republika – Portugalsko 79:55 (19:7; 39:21; 58:35)

Vitulová 18 bodů a 11 doskoků, Smutná 17, Brabencová a Šípová po 10, Šotolová 9, Szcotková a Voráčková po 4, Pospíšilová 3, Rašková a Tomancová po 2, Kopecká a Rylichová 0 – Silva 14, Ramalho Chermiti 9, Jesus Lopes 8

TH: 20/17 – 23/18

Trojky: 8 – 5

Doskoky: 46 – 28

Zisky: 6 – 7

Ztráty: 11 – 11

Asistence: 10 – 11

Fauly: 21 - 15

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR