image

Zpětně to hodnotím jako fantastické léto, říká úspěšný trenér Richard Fousek

12.08.2014 - Martin Peterka
počet přečtení: 1159
vytvořeno 13.08.2014, upraveno 14.08.2014

Povedl se mu kousek, který je v českých basketbalových kruzích ojedinělý. Richard Fousek získal s reprezentací dívek do 16 let dva roky po sobě stříbrnou medaili z mistrovství Evropy. Jím vedený výběr hráček do 17 let navíc pobláznil fanoušky na domácím světovém šampionátu. Brněnský a reprezentační trenér tak za sebou má opravdu hektické léto.


RF_oko_ME_U16Získal jste stříbro na ME U16 letos i před rokem. Která z těch dvou medailí byla víc nečekaná?

Asi tahle druhá. Když jsme před rokem jeli do Varny, tak jsme těsně před tím vyhráli olympiádu mládeže a věděli jsme, že družstvo má určitou sílu. Umístění se dalo očekávat. Letos jsme nevěděli, do čeho jdeme.


Můžete oba stříbrné týmy srovnat?

Obě družstva měla výborný kolektiv. Možná právě to, že letos byly čtyři hráčky v přípravě i s týmem do 17 let a vyzkoušely si i loňské ME, byly schopné přenést duch týmu i do toho letošního. Vyhrávali jsme díky obraně. To svědčí o týmovém a bojovném duchu. Byl to nejsilnější aspekt obou týmů. Ten loňský byl možná trochu divočejší a živelnější.

 

V letošním stříbrném výběru byly i čtyři hráčky, které hrály na domácím MS. Jak zvládly dva těžké turnaje v krátké době?

Měli jsme z toho trošku obavu, aby toho na ně nebylo moc. Zvládly to ale nad očekávání dobře. Nedocházelo ke kumulaci únavy, že by v závěru zápasů odpadaly. Když jsme s nimi o tom mluvili, tvrdily, že se cítí dobře. Navíc když se daří, únavu lépe vstřebáváte. Měly kvalitní kondiční přípravu a za dva roky se navíc dokázaly adaptovat. Měly to náročné a my všichni před nimi smekáme.

 

Jak těžké pro Vás bylo zkoordinovat přípravu dvou týmů najednou a následně přesedlat z MS na ME?

To léto bylo náročné pro nás i pro holky. Měli jsme v přípravě celkem 28 holek. Když se střídaly oba týmy, znamenalo to až šest tréninků denně. Měl jsem výhodu, že mi ČBF umožnila rozšířit realizační tým o jednoho asistenta. Pracovní morálka holek byla většinou na výborné úrovni a propojení týmů U17 a U16 fungovalo.

 

Kudy povede cesta, aby hráčky udržely výkonnost i konkurenceschopnost ve starších kategoriích?

Je to těžké. Holky se rozprchnou do svých oddílů. Většina z nich by snad měla dostat šanci nakouknout do ŽBL. Pokud ano, měly by výkonnostně růst. Je to o příležitostech a jejich práci. Záleží na holkách, jak se chytnou, jak jsou ambiciózní a jestli chtějí pracovat. Máme dva silné ročníky a byla by škoda, kdyby došlo k výkonnostnímu poklesu.

 

Co ty dvě medaile znamenají pro budoucnost českého basketbalu?

Je to výborný výsledek. Udělali jsme dobrou reklamu výchově mládeže u nás, na kterou občas slýcháme kritiku. Nicméně, vždy je co zlepšovat. Ve věku kadetek jsme konkurenceschopní, ale pak to postupně upadá. Nechtěl bych, aby se pozornost soustředila pouze na tyto dva ročníky. Musíme začít pracovat u mladých hráček a daleko větší pozornost věnovat hráčkám ve věku 14 a 15 let ještě před reprezentační kariérou, jako v basketbalově vyspělých zemích Evropy.

 

Jak celkově hodnotíte obě letošní vrcholné akce?

Čtvrté místo na MS je vynikající, ale mrzí nás, že to nevyšlo na medaili. Pořád to v nás je a trochu to bolí. Medaile z ME byla naprosto neočekávaná. O to větší překvapení to pro nás bylo. Tím, že obě družstva trénovala spolu, učila se od sebe a měla podobný duch. Zpětně to hodnotím jako fantastické léto. Chtěl bych poděkovat všem, kteří se okolo toho motali a kteří nám poskytli podporu. Bez nich bychom ničeho z toho nedosáhli.


Jakou odměnu si dáte za letošní léto?

Měl jsem odjíždět na dovolenou. Jsem ale doma a marodím s okem. Po pár letech jsem měl možnost vyjet k moři. Nakonec se ale odměním tím, že budu doma marodit.

 

 

 

Všechny zprávy

HLAVNÍ PARTNEŘI ČBF

Kooperativa

KOOPERATIVA
Kooperativa pojišťovna, a.s., Vienna Insurance Group je druhou největší pojišťovnou na tuzemském trhu. Byla založena v roce 1991 jako první komerční pojišťovna na území bývalého Československa. www.koop.cz

Skupina ČEZ

Skupina ČEZ
Skupina ČEZ

Tipsport

TIPSPORT
Sázková kancelář Tipsport, největší sázková kancelář v České republice, specializující se na kurzové sázky (především na sportovní události), byla založena v květnu roku 1991. www.tipsport.cz

Hyundai

Hyundai
Hyundai je jihokorejský podnik, jehož výrobní náplní je strojírenská výroba, stavba lodí, chemická výroba, elektronika a výroba automobilů. V ČR v Nošovicích sídlí historicky první výrobní závod Hyundai v Evropě, označován jako jedna z nejmodernějších automobilek v Evropě. www.hyundai.cz

GENERÁLNÍ MEDIÁLNÍ PARTNER ČBF

ČT4

Česká televize je jedinou českou veřejnoprávní televizní společností poskytující své vysílání na území Česka. V současnosti ČT vysílá čtyři celoplošné programy (ČT 1, ČT 2, ČT Sport a ČT 24).Česká televize

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI ČBF

Deník

Deník
Zprávy a publicistika z regionů České republiky i ze světa. Deník

Český rozhlas

Radiožurnál je moderní zpravodajsko-publicistická rozhlasová stanice. 24 hodin denně nabízí rychlý, kvalitní a komplexní informační servis o událostech doma i v zahraničí.Radiožurnál

Tvcom.cz

TVcom.cz - TVCOM spolupracuje s největšími sportovními svazy v České republice a diváci tak mohou sledovat všechna utkání vybraných soutěží na internetu (basketbal, fotbal, volejbal, florbal atd.).TVCOM

Basketmag.cz

BASKET Magazín je jediným tištěným médiem, které je v Česku a na Slovensku zaměřeno na basketbal. Webový portál BASKETMAG.CZ nabízí denní informace ze světa basketbalu.Basketmag.cz

MarketUP

MarketUP
Firma zabývající se online marketingem a prodejem. Pro své klienty navrhují a realizují strategii, která bude mít maximální užitek.MarketUP

 

PARTNEŘI ČBF

Czechtourism

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Molten

Basketbalové míče MOLTEN – hrají se mnou mistři světa, olympijští vítězové, Kooperativa NBL, ŽBL i minižáci. Zkuste to i vy!!www.molten.cz

mondoworldwide

Mondoworldwide
Mondo Sport&Flooring vyvíjí, projektuje a vyrábí sportovní povrchy a zařízení pro vnitřní i venkovní plochy. mondoworldwide

APS/NIKE

APS/NIKE
APS je celosvětovým držitelem licence na obuv Nike. Zabývá se marketingem, distribucí a prodejem top výrobků Nike pro některé sporty. www.athleteps.com

Marienbad

Léčebné lázně Mariánské Lázně a.s. jako jediná navazuje na bohatou tradici lázeňské péče v Mariánských Lázních. Marienbad

EA Hotels

EuroAgentur Hotels & Travel, a.s. provozuje český hotelový řetězec působící na trhu cestovního ruchu a hotelnictví více než 27 let. 40 hotelů a resortů pod značkou EA Hotels najdete v nejatraktivnějších obchodních a turistických lokalitách České republiky, na Slovensku a v Ruské federaci. EA Hotels

Lotus

Lotus je značka, pod kterou se začal ve Španělsku v roce 1980 odvíjet příběh dnešní velké hodinářské rodiny Festina Group, v současnosti jednoho z nejúspěšnějších hodinářských uskupení světa. Lotus

Blažek

Společnost BLAŽEK PRAHA a.s. byla založena v roce 1992. V současnosti zaujímá přední místo mezi výrobci oděvů na českém trhu. Jejím hlavním předmětem činnosti je výroba a prodej pánských oděvů. Blažek

INSTITUČNÍ PARTNEŘI ČBF

FIBA

FIBA je mezinárodní organizace sdružující 213 národních basketbalových federací po celém světě. FIBA

Český olympijský výbor

Český olympijský výbor má dle olympijské charty rozvíjet a šířit olympijské ideály a zastupovat a zabezpečovat účast České republiky na olympijských hrách.ČOV

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

MŠMT patří mezi ústřední orgány státní správy, v jejichž čele stojí člen vlády ČR, který se zabývá činností ve školství, tělovýchově a práci s mládeží.MŠMT

Česká unie sportu

Česká unie sportu je největší střešní a servisní sportovní organizace v ČR. Jsou v ní dobrovolně sdruženy sportovní svazy, sportovní kluby a tělovýchovné jednoty i jejich sdružení.ČUS

Asosiace školských sportovních klubů

Asociace školních sportovních klubů sdružuje fyzické a právnické osoby a jiné kolektivy, jejichž společným cílem je organizovat zájmovou tělovýchovnou a sportovní činnost dětí a mládeže na ZŠ a SŠ a ve školských zařízeních ČR.AŠSK

Asosiace školských sportovních klubů

Základním cílem CzechTourism je propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu v zahraničí i v České republice.CzechTourism

Konto Bariéry

Konto Bariéry
Našim cílem je zlepšení života handicapovaných občanů a jejich plnohodnotné zapojení do společnosti. Pomáháme vracet lidi do života. Konto Bariéry

MMR

Vzniklo 1. listopadu 1996 a je ústředním orgánem státní správy mimo jiné ve věcech regionální politiky, politiky bydlení, rozvoje domovního a bytového fondu, nájmu bytů a nebytových prostor, územního plánování, stavebního řádu, vyvlastnění, investiční politiky, cestovního ruchu, veřejné dražby a pohřebnictví. MMR